افتتاح جشنواره سینمایی مسکو با حضور ایران

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر افتتاح جشنواره سینمایی مسکو با حضور ایران
افتتاح جشنواره سینمایی مسکو با حضور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چهل و یکمین جشنواره بین المللی سینمایی مسکو با حضور فیلم سال دوم دانشکده من ساخته رسول صدرعاملی در بخش مسابقه بین المللی این جشنواره آغاز به کار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، 13 فیلم از روسیه، ایران، ایتالیا و فرانسه و چند کشور به بخش مسابقه چهل و یکمین جشنواره بین المللی سینمایی مسکو راه یافته اند حال آنکه بیش از 200 فیلم از کشورهای مختلف در جشنواره مسکو شرکت کردند.
مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی سینمایی مسکو عصر پنجشنبه در سینما «روسیه» توسط نیکیتا میخالکوف رئیس جشنواره بین المللی سینمایی مسکو و کیم کی دوک کارگردان کره جنوبی برگزار شد.
کیم کی دوک کارگردان کره جنوبی رئیس هیات ژوری جشنواره بین المللی سینمایی مسکو را برعهده دارد که به خاطر خدماتش به هنر هفتم، جایزه ویژه جشنواره را نیز دریافت کرد. 
فیلم «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدرعاملی تنها فیلم ایرانی است که در بخش مسابقه جشنواره فیلم مسکو حضور دارد.
این فیلم به تازگی اکران شده است و داستان مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم یک دانشکده را روایت می کند که به اتفاق تعداد دیگری از همکلاسی‌های خود برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند.
ماجراهای این دو دوست در سفر اصفهان و مسائلی که بر اثر آن پیش می آید پیکره فیلم را تشکیل می دهد. 
جشنواره سینمایی مسکو تا پنجم اردیبهشت ماه دایر است.
روس ها جشنواره بین المللی فیلم مسکو را که توسط ژوزف استالین رهبر وقت شوروی بنا نهاده شد همتراز با جشنواره سینمایی کن و برلین می دانند.
این جشنواره که برای نخستین بار سال 1935 برگزار و پس از یک دوره طولانی متوقف شد از سال 1959 بار دیگر آغاز بکار کرد و هرساله برگزار می شود.
ریاست این جشنواره را نیکیتا میخالکف کارگردان و هنرپیشه معروف روس که به اسپیلبرگ روسیه مشهور شده است، برعهده دارد.
در سال های اخیر فیلم های ایرانی در جشنواره بین المللی سینمایی مسکو حضور گسترده ای داشته و چندین فیلم ایرانی جوایز برتر این مسابقات را از آن خود کرده اند.
سه سال پیش فیلم دختر ساخته سیدرضا میرکریمی حاضر در بخش اصلی رقابتی جشنواره بین المللی سینمایی مسکو سه جایزه اصلی برترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد و انتخاب دوم از نگاه بینندگان را کسب کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала