ترکیه: خرید اس-400 تهدیدی برای جنگنده اف-35 نیست

© Sputnik / MFA Russiaترکیه: خرید اس-400 تهدیدی برای جنگنده اف-35 نیست
ترکیه: خرید اس-400 تهدیدی برای جنگنده اف-35 نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: سامانه ضد موشکی روسی اس-400 که ترکیه آن را تحویل خواهد گرفت تهدیدی برای جنگنده نسل پنجمی آمریکایی اف-35 نیست.

به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: سامانه ضد موشکی روسی اس-400 که ترکیه آن را تحویل خواهد گرفت تهدیدی برای جنگنده نسل پنجمی آمریکایی اف-35 نیست.

چاووش اوغلو در این رابطه به خبرنگاران گفت: "ده سال نتوانستیم از متحدین خودمان چنین سیستم دفاعی دریافت کنیم، اکنون که سیستم دفاع موشکی اس-400 را از فدراسیون روسیه دریافت می کنیم. در آمریکا می گویند که اس-400 آسیب پذیری اف-35 را افزایش می دهد. ما چنین فکر نمی کنیم، اما اجازه دهید کارشناسان این را بگویند. ما پیشنهاد دادیم که یک کمیسیون مشترک برای بررسی ایجاد کنیم، اگر آنها خیلی نگران هستند. اما تابحال پاسخی از آمریکا به ما نرسیده است."

به گفته وی اس-400 در ترکیه به طور کامل تحت کنترل این کشور قرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سوریه هم اس-400 وجود دارد و هم هواپیماهای آمریکایی، در مرز نروژ و نزدیکی مرز روسیه سیستم اس-400 مستقر است و جنگنده های ناتو پرواز داشته اند و این هیچ کس را ناراحت نمی کند، بنابراین ما مشکلی بزرگ نمی بینیم که باعث نگرانی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала