همایش بین المللی اتم اکسپو 2019 در سوچی

© Photo / Press Service of ATOMEXPOهمایش اتم اکسپو
همایش اتم اکسپو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در همایش جهانی «اتم اکسپو-2019» بیش از 40 قرارداد همکاری به امضا رسید.

به گزارش اسپوتنیک، روز 16 آوریل، یازدهمین همایش بین المللی ـ اتم اکسپو-2019»در مرکز مطبوعاتی شهر سوچی به کار خود پایان داد. شرکت دولتی «روس اتم» سازمانده همایش بحث در عرصه اتم  است. در سال 2019، این همایش رکورد مطلق از نظر شمار کشورهای شکرت کننده را برجا گذاشت که نمایندگان آن ها برای شرکت در این همایش به سوچی سفر کرده بودند — 74 کشور(در سال 2018، 68 کشور، در سال 2017 میلادی،65 و در سال 2016، 55 کشور). در عین حال، سه کشور نیکاراگوآ، جمهوری دومینیکن و قطر برای نخستین بار در این همایش شرکت کردند.

طی دو روز کار این همایش، مراسم امضای بیش از 40 قرارداد برگزار شد (در سال 2018، 39 مراسم از این نوع برگزار شده بود). در مساحتی به اندازه 13 هزار مترمکعب نمایشگاهی ترتیب داده شده بود.  تعداد کل شرکت های شرکت کننده در این همایش بیش از 650 شرکت بود.  رویهمرفته بیش از 4000 هیئت نمایندگی و مهمان در این همایش حضور داشتند. کار همایش توسط بیش از 290 رسانه روسیه و  خارجی تحت پوشش قرار گرفت.

طی دو روز کار همایش، بیش از 150 کارشناس در میزگردها سخنرانی کردند و برای دومین بار در زمان برگزاری همایش «اتم اکسپو»، کلاس های مشترک روسیه و آژانس بین المللی انرژی اتمی در موضوع مدیریت در عرصه انرژی اتمی برگزار شد. هیئت های نمایندگی از 19 کشور جهان در این کلاس ها حضور یافتند. آنها با روش های  حل و فصل مسائل مربوط به جنبه های متفاوت اجرایی کردن برنامه های ملی انرژی اتمی آشنا شدند.

در قالب همایش، مراسم اعطای مدال ها به برندگان  « ATOMEXPO AWARDS »- جایزه بین المللی تخصصی در ازای خدمات شرکت های صنعت جهانی و ادای سهم در رشد و توسعه عرصه اتمی و استفاده از انرژی اتمی برای رفاه بشر- برگزار شد.

یکی از رویدادهای مهم همایش «اتم اکسپو-2019» افتتاح باغ«مکعب سبز» در خیابان «المپیک» در شهر سوچی بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала