ارسال کمک‌های مشترک امارات و عربستان برای سیل‌زدگان ایران

© AFP 2023 / Abd Doumany ارسال کمک‌های مشترک امارات و عربستان برای سیل‌زدگان ایران
ارسال کمک‌های مشترک امارات و عربستان برای سیل‌زدگان ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هلال احمر امارات از ارسال ۹۵ تن کمک‌های ضروری برای سیل‌زدگان ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از النشره، هلال احمر امارات در بیانیه‌ای از ارسال کمک‌های مشترک امارات و عربستان برای سیل‌زدگان ایران خبر داد.

مکانیسم مشترک امارات و عربستان برای کمک به سیل‌زدگان ایران - اسپوتنیک ایران
مکانیسم مشترک امارات و عربستان برای کمک به سیل‌زدگان ایران

در این بیانیه آمده است: به دستور شیخ خلیفه بن زائد آل نهیان رئیس امارات، هواپیمای حامل کمک برای سیل زدگان ایران ارسال شد. این هواپیما حامل ۹۵ تن کمک‌های ضروری شامل مواد غذایی، چادر و دیگر اقلام برای سیل زدگان ایران است.
هلال احمر امارات با بیان اینکه از هیچ کوششی در حمایت از شهروندانی که از سیل آسیب دیده اند، دریغ نخواهد کرد در این بیانیه اعلام نمود: ارسال کمک به ایران در راستای خط مشی امارات و مقامات آن در حمایت از تاثیرپذیرفتگان از بحران‌های انسانی و بلایای طبیعی در هر مکان و هر زمان صرف نظر از اعتبارات غیرانسانی است. این در راستای اهتمام مقامات امارات برای کاستن از حجم فاجعه از آسیب دیدگان سیل در ایران است. طرح امارات-عربستان به مثابه حرکتی انسان دوستانه است تا به بهبود شرایط سیل زدگان در ایران کمک کند و به سیل زدگان برای عبور از شرایط کنونی کمک کند.
لازم به ذکر است که پیشتر هلال احمر عربستان در بیانیه مشترکی با هلال احمر امارات اعلام کردند که در راستای "برادری اسلامی" و "همبستگی بشر دوستانه با ملت ایران" آمادگی کمک رسانی به سیل‌زدگان ایران را دارند و در همین راستا مکانیسم مشترکی ایجاد کرده‌اند.
طی هفته های اخیر، ایران با سیلاب شدید مواجه شده که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر قرار داده است و ده ها هزار نفر از مردم این کشور را با مشکلاتی روبرو کرده است. همچنین جاده ها، زیرساخت ها و منازل بسیاری بر اثر وقوع سیل آسیب دیده و یا تخریب شده اند. به نقل از وزارت کشور ایران، حدود 400 شهر و روستا در 25 استان ایران با مشکلات مواجه شده اند و تاکنون 40 هزار میلیارد تومان خسارت وارده سیل به استان های ایران بوده و بر اثر سیل 78 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала