برآورد خسارت بیش از دو هزار میلیارد تومانی تأسیسات ایران بر اثر سیل

CC BY 4.0 / Masoume Bahrami/Tasnim News Agency / Flood in Iran (cropped image) برآورد خسارت بیش از دو هزار میلیارد تومانی تأسیسات ایران بر اثر سیل
برآورد خسارت بیش از دو هزار میلیارد تومانی تأسیسات ایران بر اثر سیل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر نیرو ایران از خسارت بالغ بر دو هزار و یکصد میلیارد تومانی سیل به تأسیسات این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، رضا اردکانیان، وزیر نیرو ایران امروز در جلسه علنی مجلس این کشور با بیان اینکه برآوردها حاکی از خسارت بالغ بر دو هزار و یکصد میلیارد تومانی سیل به تأسیسات ایران است، اظهار داشت: همچنین امیدواریم به لایروبی توجه ویژه شود و در این کار تسریع شود و همچنین باید به این نکته توجه شود که موضوع سیلاب مانند مدیریت آب بحثی چند منظوره است و نمی‌توان صرفاً یک دستگاه را نشانه گرفت چرا که با پرداختن به یک وجه حل این مشکل امکان پذیر نیست.
اردکانیان همچنین در ادامه افزود: ما در بهمن ماه و در جلسات شورای عالی آب پیش بینی‌های سازمان هواشناسی را مورد بررسی قرار دادیم که پیش بینی‌های آنها حاکی از آن بود که سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت از لحاظ بارش شرایط نرمال است.

خسارت سیل به زیر ساخت های ایران تا به امروز چقدر بوده است؟ - اسپوتنیک ایران
خسارت سیل به زیر ساخت های ایران تا به امروز چقدر بوده است؟

وزیر نیرو ایران گفت: لازم است مساله لایروبی مورد توجه ویژه وزارت نیرو قرار گیرد چرا که احتمال دارد ترسالی ادامه یابد و بر این اساس برنامه خود را به مجلس ارائه دهید که می‌خواهید چه اقداماتی در این زمینه انجام دهید.
طی هفته های اخیر، ایران با سیلاب شدید مواجه شده که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر قرار داده است و ده ها هزار نفر از مردم این کشور را با مشکلات مختلف روبرو کرده است؛ همچنین جاده ها، زیرساخت ها و منازل بسیاری بر اثر وقوع سیل آسیب دیده و یا تخریب شده اند. به نقل از وزارت کشور ایران، حدود 400 شهر و روستا در 15 استان ایران با مشکلات مواجه شده اند و تاکنون 35 هزار میلیارد تومان خسارت وارده سیل به استان های ایران بوده و بر اثر سیل 76 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала