ظریف: تعلل اروپایی ها برای آغاز نکردن اینستکس غیرقابل قبول است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف: تعلل اروپایی ها برای آغاز نکردن اینستکس غیرقابل قبول است
ظریف: تعلل اروپایی ها برای آغاز نکردن اینستکس غیرقابل قبول است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه اروپایی ها هیچ بهانه ای برای آغاز نکردن اینستکس ندارند گفت: تعلل اروپایی ها در عملیاتی شدن سازوکار مالی اروپا با ایران غیرقابل قبول است و اعلام راه اندازی اینستکس توسط اروپا یک اقدام مقدماتی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه اروپایی ها هیچ بهانه ای برای آغاز نکردن اینستکس ندارند گفت: تعلل اروپایی ها درعملیاتی شدن سازوکار مالی اروپا با ایران غیرقابل قبول است و اعلام راه اندازی اینستکس توسط اروپا یک اقدام مقدماتی است.

وی با بیان این که معتقدیم اکنون اروپایی ها باید برای مدت زیادی تلاش کنند تا بتوانند تعهدات خودشان را در قبال برجام انجام دهند، افزود: اروپایی ها بسیار عقب هستند و نباید این طور تصور کنند که جمهوری اسلامی ایران منتظر آنها می ماند. ما روابط بسیار خوبی با همسایگان مان داریم و ساز و کارهای مشابهی با بسیاری از کشورها راه اندازی کردیم که فعال شده و عمل می‌کند و من نمی‌دانم اروپایی‌ها برای یک ساز و کار مقدماتی چقدر وقت نیاز دارند!؟ برای راه‌اندازی این ساز و کار نیاز بود که ما ساز و کار متناظری را در ایران راه اندازی کنیم. این سازوکار هفته گذشته راه اندازی شد و الان اروپایی ها هیچ بهانه ای برای شروع کار ندارند.

رییس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: به دبیرکل سازمان ملل متحد و ‌شورای امنیت این سازمان در مورد غیرقانونی بودن این اقدام آمریکا در مورد قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی و سیاست های بسیارغلط واشنگتن در منطقه نامه ای نوشتم.

ظریف با بیان این که درعرصه رسانه ای نیز فعالیت‌های خوبی علیه این اقدام غیرقانونی آمریکا در مورد قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی صورت گرفته، گفت: در صحنه روابط دو جانبه، امروز که روز اجرایی شدن تصمیم ایالات متحده است پیام‌هایی برای وزرای خارجه همه کشورها درباره این اقدام ارسال خواهد شد که ضروری است موضع گیری از سوی کشورها صورت بگیرد و تذکرات لازم به همه وزرای خارجه داده شود مبنی بر این که اقدام بی سابقه و خطرناک ایالات متحده آمریکا علیه نهاد نظامی رسمی یک کشور چه عواقبی داشته و خواهد داشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала