وعده های رهبر کره شمالی به مردم کشورش

© REUTERS / KCNAوعده های رهبر کره شمالی به پیروانش
وعده های رهبر کره شمالی به پیروانش - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد کشور وی با وجود مطرح بودن مسئله غیرهسته ای کردن شبه جزیره کره که با امریکا و کره جنوبی مورد بحث قرار دارد، قدرت نظامی خود را افزایش داده و صنعت انرژِی اتمی خود را به پیش خواهد برد.
به گزارش اسپوتنیک، دیروز رهبر کره شمالی در اجلاس مجمع عالی خلق این کشور سخنرانی کرد که امروز خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی متن کامل آنرا منتشر ساخته است.
کیم جونگ اون در این سخنرانی به ضرورت افزایش تولید انرژی از جمله انرژی آبی، انرژی جزر ومد آب و انرژی اتمی اشاره کرده است. گفته می شود وی به این ترتیب تاکید کرده که کره شمالی قصد ندارد بطور کامل از طرح های اتمی خود دست بردارد.
رهبر کره شمالی گفت:" باید دائماً در نظر داشت که ما فقط با قدرت نظامی خود می توانیم صلح را تامین کرده ، بطور قاطع از اصل ضرورت دفاع از خود پیروی نموده و دفاع از کشور را تامین کنیم". کیم جونگ اون افزود:"قدرت دفاعی ، ضامن نیرومند دفاع از استقلال جمهوری ما است" و دولت کشورخود را به تامین همه شرایط لازم برای تقویت ارتش فرا خواند.
امروز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همچنین اعلام کرد حاضر است تا آخر امسال منتظر تغییر رویکرد آمریکا در مذاکرات با پیونگ یانگ باشد. وی هشدار داد در صورت عدم تغییر استراتژی امریکا نسبت به کره شمالی دورنمای حل مسئله هسته ای در شبه جزیره کره "تیره و بسیار خطرناک" خواهد شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала