حبس افشاگر بزرگ در گوانتاناموی بریتانیا

© REUTERS / Henry Nichollsحبس افشاگر بزرگ در گوانتاناموی بریتانیا
حبس افشاگر بزرگ در گوانتاناموی بریتانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکیلیکس پس از بازداشت در زندان فوق امنیتی ومخوفی که به عنوان "گوانتانامو بریتانیا"، شهرت دارد، حبس شده است.

بازداشت آسانژ توسط پلیس بریتانیا - اسپوتنیک ایران
بازداشت آسانژ توسط پلیس بریتانیا + ویدئو
به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را خبرگزاری فرانسه با استناد به منابع خود گزارش داده است.
خاطرنشان می شود که این زندان واقع در جنوب شرقی لندن جزو زندان های کلاس А محسوب می شود و قاعدتاً خطرناکترین مجرمان در آنجا نگهداری می شوند.
مدتی قبل گزارش شد که کشور اکوادور که آسانژ در سفارتش در بریتانیا پناهنده شده بود ازتمدید پناهندگی سیاسی وی خودداری ورزید و این افشاگر بزرگ توسط پلیس بریتانیا دستگیر شد. دادستان کل آمریکا اعلام کرد که آسانژ متهم به دسایس با هدف هک کامپیوتری شده است و اگر اتهام او به اثبات برسد تا 5 سال حبس در انتظار اوست.
آسانژ در رابطه با انتشار مطالب افشاگرانه در سایت ویکیلیکس که بنیانگذار آن بود، از جمله درباره عملیات جنگی امریکا در افغانستان و عراق و شرایط نگهداری اسرا در زندان گوانتامانو شهرت پیدا کرد. وی در سال 2010 برای فرار از دست مقامات امریکا به سوئد رفت اما در آنجا به جرایم جنسی متهم شد و اندکی بعد دادگاه سوئد وی را تحت تعقیب بین المللی اعلام کرد. دیرتر بنیانگذار ویکیلیکس در لندن بازداشت و پس از مدتی به قید ضمانت آزاد شد. آسانژ از سال 2012 تا به حال در سفارت اکوادور در لندن به عنوان پناهنده زندگی می کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала