افزایش واردات نفت هند از ایران

© AP Photo / Gustavo Ferrariافزایش واردات نفت هند از ایران
افزایش واردات نفت هند از ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علیرغم محدود شدن خرید هند از تهران توسط واشنگتن، پالایشگاه‌های هند در دوره بین سالهای 2018 و 2019 حدود ۴۷۹۵۰۰ بشکه نفت در روز از ایران خریدند که نسبت به دوره قبلی ۴۵۸ هزار بشکه در روز افزایش داشت .

عقب نشینی آمریکا در مبارزه با ایران - اسپوتنیک ایران
عقب نشینی آمریکا در مبارزه با ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، هند در سال مالی گذشته حدود 5 درصد نفت بیشتری از ایران وارد کرده است چون شرکتهای هندی پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نوامبر خرید نفت ایران را افزایش دادند. 
آمریکا در نوامبر تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرد ولی یک معافیت 6 ماه به 8 کشور از جمله هند داد که به آنها اجازه واردات مقدار محدودی از نفت ایران را می داد. 
هند اجازه داشت روزانه 300 هزار بشکه نفت تا اوایل ماه مه از ایران بخرد. 
در ماه مارس واردات نفت هند از ایران به 405 هزار بشکه در روز رسید یعنی حدود 56 درصد بالاتر از فوریه ، ولی این مقدار حدود 6 درصد کمتر از خرید در همین ماه در سال گذشته بود. 
کمبود کشتیها باعث تاخیر در بارگیری برخی محموله ها تا آخر فوریه شد، بنابراین در نهایت دریافت آن ها در مارس انجام شد. 
از نوامبر که هند معافیت از تحریم ها را دریافت کرد، فقط شرکت نفت دولتی هند، شرکت بهارات پترولیوم، هیندوستان پترولیوم و پالایشگاه مانگالور از ایران نفت خریده اند. 
کل واردات هند از ایران در 19_2018 کمتر از 500 هزار بشکه در روزی بود که ایران امید داشت به دومین مشتری بزرگ خود بعد از چین بفروشد. پالایشگاه‌های هند خرید از ایران را در آوریل و اکتبر 2018 بالا بردند. 
در سه ماهه اول 2019، هند حدود 40 درصد نفت کمتری از ایران وارد کرد یعنی حدود 313400 بشکه در روز. 
پالایشگاه‌های هند هنوز سفارشی برای خرید نفت ایران در ماه مه نداده اند چون از تمدید معافیت های واشنگتن اطمینان ندارند. 
هند می خواهد به خرید 300 هزار بشکه در روز نفت ایران ادامه دهد. 
پالایشگاه ها سفارشاتی برای خرید 8 میلیون بشکه در آوریل داده‌اند ولی با تاخیر محموله‌های ماه مارس، مقادیر بیشتری نفت در بنادر هند در ماه جاری تحویل داده می شود. 
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درماه مه سال 2018 از برجام خارج شد. وی احیای تحریم های گذشته و وضع تحریم های مکمل علیه ایران را اعلام کرد و افزود کشورهایی که با ایران به همکاری تجاری ادامه بدهند نیز شامل تحریم خواهند شد. بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران 7 اوت سال 2018 اجرایی شد. واشنگتن اعلام کرد قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند و از خریداران نفت ایران خواست از اینکار خودداری ورزند. روز 5 نوامبر تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران اجرایی شد. واشنگتن در خصوص کشورهای چین،هند،ایتالیا،یونان،ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه معافیت های موقت از تحریم نفتی اعلام کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала