افزایش فعالیت ناتو در دریای سیاه

© AFP 2023 / Daniel Mihailescuافزایش فعالیت ناتو در دریای سیاه
افزایش فعالیت ناتو در دریای سیاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون دبیرکل ناتو از حضور پررنگ‌تر ناتو در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایتالیایی Agenzia Nova، رز گوتمولر، معاون دبیرکل ناتو اظهار داشت: بسته (سند) مربوط به دریای سیاه منجر به فعالیت بیشتر واحد در منطقه خواهد شد.

کشورهای ناتو، نمایندگان خود را به مسکو نفرستادند - اسپوتنیک ایران
کشورهای ناتو، نمایندگان خود را به مسکو نفرستادند

این سند که در نشست وزرای خارجه ناتو در واشنگتن تصویب شد، شامل اقدامات عملی برای کمک به اوکراین و گرجستان است و به طور خاص شامل مانورها، تبادل اطلاعات و تماس ها در بنادر آبی است.
"این به معنای کار با این کشورها در زمینه آماده‌سازی نظامی — دریایی و آموزش نگهبان ساحلی، در سطح تبادل اطلاعات و انجام مانور نیروهای امنیتی انجام می شود. هفته گذشته دومین گروه دائمی نیروی دریایی ناتو (SNMG2) برای مانور در دریای سیاه مستقر شد.
گوتمولر با اشاره به روابط بین ناتو و روسیه، اظهار داشت که این اتحاد به طور همزمان یک سیاست دو جانبه را در قبال مسکو به پیش می‌برد: از یک طرف، بازدارندگی و حفاظت، از سوی دیگر گفت و گو.
وی همچنین خاطر نشان کرد که در سه سال گذشته نه جلسه در چارچوب شورای روسیه و ناتو برگزار شده است.علاوه بر این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مستمرا با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار می‌کند و کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیروهای ناتو در اروپا با والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه در ارتباط هستند.
گوتمولر همچنین تاکید کرد که موضع ناتو در قبال کریمه و اوکراین بدون تغییر باقی می‌ماند. وی افزود: "پس از اشغال کریمه و اقدامات بی ثبات روسیه در دونباس، ما نمی توانیم به روابط عادی بازگردیم.

لازم به ذکر است که روسیه همواره در سال های اخیر از فعالیت بی سابقه ناتو در مرزهای غربی خود خبر داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала