واکنش رسانه‌های آلمان به قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی

© AFP 2023 / John Macdougall واکنش رسانه‌های آلمان به قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی
واکنش رسانه‌های آلمان به قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری از رسانه‌های آلمانی با درج مطالب انتقادی به اقدام آمریکا علیه سپاه واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از رسانه‌های آلمانی به اقدام روز دوشنبه دونالد ترامپ در تعیین سپاه پاسداران به‌ عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' واکنش‌های انتقادی نشان دادند.

واکنش شینهوا به قرار گرفتن سپاه پاسداران اسلامی در لیست تروریستی - اسپوتنیک ایران
واکنش شینهوا به قرار گرفتن سپاه پاسداران اسلامی در لیست تروریستی

روزنامه "تاگس اشپیگل" با اشاره به مطرح بودن بیش از یک دهه موضوع تروریستی خواندن سپاه در آمریکا و اعلام آن توسط دونالد ترامپ می‌نویسد: ترامپ درست یک روز قبل از انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی سپاه پاسداران را در گروه تروریستی خود قرار داد و شاید می خواست برای دوست خود یعنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی یک کار خوشایند انجام دهد. با این حال ترامپ باید بداند که اگر تمام درخواست های نتانیاهو اجرایی شود خاورمیانه امن تر نمی شود.
روزنامه "تاگس سایتونگ" آلمان نیز در تحلیلی نوشت: ترامپ با این اقدام در نهایت به نیروهای خود در منطقه آسیب می رساند.
در ادامه تحلیل این روزنامه آمده است: وقتی رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن تصمیم گرفت سپاه پاسداران را در لیست ترور قرار دهد یک نفر در تقریبا 10 هزار کیلومتری بلند کف زد و آن نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود که مشغول مبارزات انتخاباتی برای انتخاب مجددش در این سمت بود.
کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
مصرف داخلی تصمیم ترامپ در باره سپاه

در ادامه این روزنامه با اشاره به قدرت سپاه نوشت: با این اقدام ترامپ شرایط امنیتی برای نیروهای آمریکایی در منطقه و از جمله در عراق که سپاه پاسداران نفوذ زیادی در آن دارد بدتر می شود. فرمانده کل سپاه در گذشته هم تهدید کرده بود که تنگه هرمز که مسیر مهم ترانزیت نفتی منطقه است را در واکنش به تهدیدات آمریکا می بندد.
روزنامه آلمانی زبان "نویه زوریخه سایتونگ" چاپ سوئیس نیز با اشاره به اظهارات مختلف مقامات ایران در حمایت از سپاه پاسداران از در معرض خطر قرار گرفتن نیروهای آمریکایی در منطقه در سایه این اقدام ترامپ نوشت.
اوایل هفته گذشته وال استریت ژورنال در گزارشی از تصمیم دولت ترامپ برای قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی پرده برداری کرد. به دنبال آن روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا سپاه پاسداران را به‌ عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' تعیین کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала