درخواست حزب اردوغان برای برگزاری مجدد انتخابات در شهر استانبول

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر درخواست حزب اردوغان برای برگزاری مجدد انتخابات در شهر استانبول
درخواست حزب اردوغان برای برگزاری مجدد انتخابات در شهر استانبول - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از شکست حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در انتخابات شهرداری‌ها در استانبول این حزب درخواست برگزاری انتخابات مجدد را مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، علی احسان یاووز، معاون رئیس حزب عدالت و ترکیه بیان کرد: ما در اعتراضی فوق العاده و اضطراری از شورای عالی انتخابات می‌خواهیم که انتخابات محلی در استانبول مجددا برگزار شود. این اظهارات پس از این مطرح شد که یک عضو شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد: این شورا درخواست حزب عدالت و توسعه مبنی بر بازشماری تمامی آرا در 31 منطقه سراسر استانبول را رد کرده است.

یاووز گفت: من به حزب مردم جمهوری خواه نیز اعلام می‌کنم. ما همانند آنها طرفدار دموکراسی، جمهوریت و تضمین برگزاری انتخابات در فضای امن هستیم. ممکن است با یکدیگر رقیب باشیم. اینها زیبایی‌های دموکراسی است اما باید هر پیروزی براساس راه‌های مشروع انجام گیرد. در گوشه کنار استانبول جرایم برنامه ریزی شده و سازمان دهی شده برای مخدوش شدن آرا انجام گرفته است. ما از منابع موثقی این اطلاعات را به دست آورده‌ایم. برخی از خرابکاری‌ها نیز پیش از برگزاری انتخابات انجام گرفته است. تنها شمارش 51 صندوق رأی هیچ معنی و مفهومی ندارد. این خرابکاری‌ها در تمام مناطق استانبول انجام گرفته است. ما نمی‌توانیم درک کنیم که شورای عالی انتخابات چگونه تصمیم گرفته که تنها 51 صندوق بازشماری شود. اگر شورا با این درخواست مخالفت کند تردیدها درباره نتیجه انتخابات باقی خواهد ماند.

در انتخابات محلی 31 ماه مارس، حزب عدالت و توسعه در استانبول و آنکارا نتوانست به پیروزی دست یابد. پس از اعلام نتایج اولیه این حزب اعتراض کرد و خواستار باز شماری آرا شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала