رفتار امروز آمریکا رفتار تروریستی اقتصادی است

© AP Photo / Vahid Salemiرفتار امروز آمریکا رفتار تروریستی اقتصادی است
رفتار امروز آمریکا رفتار تروریستی اقتصادی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجلس ایران رفتار آمریکایی‌ها در قبال ملت ایران را تروریستی توصیف نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران که برای شرکت در یکصد و چهلمین اجلاس (IPU) در دوحه به سر می‌برد در خصوص مشکلات اقتصادی ایران و تأثیر تحریم‌ها در کاهش ارزش پول ملی و مسائل ارزی اظهار داشت: تمامی مشکلاتی که در ایران وجود دارد، معلول این موضوع نیست، برخی از مشکلات ایران با تغییر ساختارهای اقتصادی اصلاح می‌شود و این امر در ایران شروع شده است. 

ظریف - اسپوتنیک ایران
تروریسم اقتصادی آمریکا+عکس

لاریجانی در خصوص مشکلات اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌های ایالات متحده افزود: در این زمینه باید به دو موضوع توجه کرد؛ نخست اینکه در حال حاضر ایران آنچنان متکی به نفت نیست، اگر چه زمانی اداره کشور در ایران متکی به نفت بود، اما در حال حاضر سهم نفت در بودجه کشور کمتر از 20 درصد است و مابقی بودجه از سایر محل‌ها تأمین می‌شود، دوم آنکه هر استقلالی هزینه دارد، ما در حال حاضر در جنگ هستیم.
رئیس قوه‌ مقننه ایران در ادامه افزود: مسئله آمریکا فشار به حکومت ایران نیست، بلکه فشار به بیماران ایرانی و ملت ایران است، در واقع رفتار آمریکایی‌ها تروریستی است. آمریکا زمانی با کارهای تروریستی داعش را در عراق ایجاد کرد تا این گروه در میان کشورهای اسلامی مسئله ایجاد کند، اما در حال حاضر نقش تروریست اقتصادی را بازی می‌کند. نباید این رفتار آمریکا را بزرگ کرد، چرا که همانگونه که داعش نتوانست کار مهمی انجام دهد، تروریسم اقتصادی نیز پس از مدتی مضمحل می‌شود.
لازم به ذکر است که یکصد و چهلمین اجلاس (IPU) با حضور نمایندگان پارلمان‌های 180 کشور در دوحه در حال برگزاری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала