کاهش میزان تولید بوئینگ 737 مکس

© AFP 2023 / Jason Redmondکاهش میزان تولید بوئینگ 737 مکس
کاهش میزان تولید بوئینگ 737 مکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت آمریکایی بوئینگ در پی حوادث اخیر از کاهش تولید بوئینگ 737 مکس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت آمریکایی بوئینگ در سایت رسمی خود از قصد این شرکت برای کاهش تولید هواپیما مدل بوئینگ 737 مکس از 52 فروند به 42 فروند در ماه خبر داد.
در اطلاعیه این شرکت آمده است که این یک تصمیم موقت در راستای تعلیق تحویل این هواپیماها است. این کاهش تولید از اواسط آوریل اجرایی خواهد شد.

آموزش خلبانان بوئینگ ۷۳۷ مکس با آیپد بوده است - اسپوتنیک ایران
آموزش خلبانان بوئینگ ۷۳۷ مکس با آیپد بوده است

کاهش حجم تولید امکان لازم برای تمرکز بر روی صدور گواهینامه نرم افزار را فراهم خواهد نمود و در این راستا کارمندان این شرکت اخراج نخواهند شد.
در طول شش ماه گذشته، در طی دو حادثه بوئینگ 737 مکس، 346 نفر جان خود را از دست داده‌اند. آخرین حادثه در 10 مارس در اتیوپی اتفاق افتاد. هواپیما 6 دقیقه پس از برخواستن از آدیس بابا سقوط کرد. 157 نفر از شهروندان 33 کشور در این حادثه کشته شدند.
پس از این حوادث، حدود 30 خط هوایی در سراسر جهان از استفاده از بوئینگ 737 خودداری کردند. اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و روسیه آسمان خود را بر روی پروازهای این هواپیما بستند.
بوئینگ 737 مکس یک هواپیمای ساخت کارخانهٔ هواپیماهای تجاری بوئینگ در کشور ایالات متحده آمریکا است. بوئینگ 737 مکس چهارمین نسل از هواپیماهای سری 737 بوئینگ است که برجسته‌ترین تغییر این هواپیما نسبت به نسل پیشین، بكارگيري از موتورهای جدید LEAP-B1 و همچنین کاهش 1٪ در احتراق بهتر با در نظر گرفتن طرح جدید بال‌های آن که موسوم به winglet می‌باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала