لهستان قصد دارد تا از آلمان 900 میلیارد دلار غرامت دریافت کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / لهستان قصد دارد تا از آلمان 900 میلیارد دلار غرامت دریافت کند
لهستان قصد دارد تا از آلمان 900 میلیارد دلار غرامت دریافت کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یانوش شوچاک، عضو پارلمان لهستان از قصد این کشور برای دریافت غرامت از آلمان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، یانوش شوچاک، عضو پارلمان لهستان گفت: لهستان قصد دارد تا برای جبران خسارت ناشی از جنگ جهانی دوم از آلمان، 900 میلیارد دلار غرامت دریافت کند.

به گفته شوچاک، سکوت 30 ساله مقامات لهستانی در مورد جبران خسارت، شرم آور است.

شوچاک در مصاحبه با نشریه WPolityce گفت: "ما می‌دانیم که اگر جنایات آلمانی‌ها در تخریب و غارت دارایی های لهستانی نبود، ما کشور مرفه‌تری بودیم. آلمانی‌ها باید مبلغ هنگفتی را برای پرداخت غرامت آماده کنند".

علاوه بر این، وی خاطر نشان ساخته است که برلین تا زمانی که تمام این مبلغ را پرداخت نکند، حق ندارد ورشو را مورد انتقاد قرار داده و یا "به او حاکمیت قانون را آموزش دهد". "تا زمانی که آلمان به لهستان به خاطر جنگ جهانی دوم غرامتی را که برابر 900 میلیارد دلار است را نپردازد، در صورتی که صحبت از حمله به لهستان باشد، باید خویشتنداری اش را حفظ کند".

در اکتبر سال 2018 رئيس جمهور لهستان اعلام کرد که موضوع پرداخت غرامت توسط آلمان به لهستان هنوز هم باز است و ورشو تا بخال هیچ مبلغی دریافت نکرده است.

در آلمان بارها اعلام کرده اند که هیچ اساسی برای پرداخت غرامت به لهستان وجود ندارد، زیرا این کشور در سال 1953 به‌طور رسمی دریافت غرامت از آلمان را رد کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала