کمپانی اپل طعمه یک کلاه برداری بزرگ شد

© AP Photo / Mark Schiefelbeinکمپانی اپل طعمه یک کلاه برداری بزرگ شد
کمپانی اپل طعمه یک کلاه برداری بزرگ شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمپانی اپل بدون اطلاع در دام یک کلاهبرداری بزرگ قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گجت نیوز، به نظر می رسد که دو دانشجوی چینی به اسامی «یانگ‌یانگ ژو» و «کوان جیانگ» در ایالت اورگان آمریکا، از سال 2017 هزاران آیفون تقلبی را برای تعمیر به اپل تحویل داده‌اند. بر اساس برآوردها، این کلاهبرداری بیش از 895 هزار دلار برای کمپانی اپل هزینه داشته است.
این دو دانشجو، محموله‌ای از گوشی های آیفون تقلبی را از چین دریافت کردند. آنها سپس با اعلام مشکل «روشن نشدن دستگاه‌ها» از طریق آنلاین یا مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها، گوشی ها را به شرکت تحویل دادند. بعد از آن گوشی های تحویل گرفته از اپل را به منبع اصلی در چین ‌ارسال کردند و فردی هم سهم این دو را به حساب بانکی مادر جیانگ در آمریکا واریز می‌کرد.
اپل برخی از این گوشی ها را تعمیر و اکثر آن‌ها را با دستگاه‌های ریفربیش شده تعویض کرده است. کمپانی اپل بیش از 3 هزار آیفون تقلبی را دریافت کرد که از این تعداد، 1493 دستگاه را پس از سرویس‌دهی لازم (تعمیر یا تعویض) به درخواست‌کنندگان پس داده است. اما حجم بالای آیفون های خراب، شک و شبهه آنها را برانگیخت.
در تابستان 2017 واحد رسیدگی به تخلفات کمپانی به بررسی اوضاع پرداخت و برای توقف این اقدامات با جیانگ اتمام حجت کرد. اپل پاسخی را از طرف وی دریافت نکرد، و احتمال می رود کهاخطاریه‌ها به آدرس ثبت شده‌ی ژو ارسال شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала