اظهار نگرانی گروه هفت از حضور ارتش روسیه در ونزوئلا

© REUTERS / Fred Thornhillاظهار نگرانی گروه هفت از حضور ارتش روسیه در ونزوئلا
اظهار نگرانی گروه هفت از حضور ارتش روسیه در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزرای خارجه کشورهای جی هفت نگران حضور ارتش روسیه در ونزوئلا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو جی هفت پس از نشست فرانسه آمده است که وزیران خارجه این هفت کشور بر این باورند که حضور نیروهای مسلح روسیه در ونزوئلا می تواند موجب تشدید بحران در این کشور شود.
در این بیانیه آمده است: ما از در اختیار قرار دادن فوری کمک‌های بشردوستانه مطابق با اصول بین المللی و برای پاسخگویی به نیازهای اساسی افرادی که (در ونزوئلا) تحت تاثیر این بحران قرار گرفته‌اند، حمایت می کنیم. ما نگران استقرار نیروهای مسلح روسیه که تهدیدی برای سخت‌تر کردن وضعیت در حال حاضر خطرناک (این کشور است) هستیم.

توضيحات لاوروف در خصوص حضور نظاميان روسیه در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
توضيحات لاوروف در خصوص حضور نظاميان روسیه در ونزوئلا

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که کارشناسان نظامی روسیه در ونزوئلا به طور قانونی در حال ارائه خدمات مربوط به تجهیزات نظامی تحویل داده شده به این کشور آمریکای لاتین هستند.
شایان ذکر است که اعتراضات گسترده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد و خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا در روز 23 ژانویه خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل این بحران بپردازند و مخالفت خود با دخالت های خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند.
دبیر کل سازمان ملل نیز طرفین به گفتگوی مسالمت آمیز برای حل و فصل این بحران فراخواند. اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала