آمادگی آمریکا برای پاسخ به حضور نظامیان روسیه در ونزوئلا

© REUTERS / Andrew Caballero-Reynolds/Poolآمادگی آمریکا برای پاسخ به حضور نظامیان روسیه در ونزوئلا
آمادگی آمریکا برای پاسخ به حضور نظامیان روسیه در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن آماده پاسخ دادن به حضور نظامیان روسیه در ونزوئلا است.

ورود نیروهای چینی به ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
ورود نظامیان چینی به ونزوئلا
به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه امریکا روز پنج شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان دیدار وزیران ناتو اعلام کرد مسئله حضور نظامیان روسیه در ونزوئلا در این نشست مطرح شد و آمریکا در جریان بحث ها موضع خود درباره ضرورت خروج نظامیان روسیه از این کشور را تکرار کرد.
پمپئو گفت:" ما با توجه به دیگر کارهای روسیه در سراسر جهان از جمله در اوکراین، فعالیت شرورانه روسیه در سوریه و ونزوئلا و دریای آزوف در اینباره صحبت کردیم. ما در هر موردیهمه کارهای ممکن برای دادن پاسخ جمعی را انجام خواهیم داد. در رابطه با ونزوئلا نیز پاسخ امریکا آماده است."
پیشتر وزیر خارجه اسپانیا گفته بود با وجود تلاش آمریکا مسئله ونزوئلا در نشست وزیران ناتو مطرح نشده چون این مسئله به ناتو مربوط نمی شود.
اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.
کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала