واکنش مقام روسی به تهدیدات آمریکا علیه ترکیه

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoواکنش مقام روسی به تهدیدات آمریکا علیه ترکیه
واکنش مقام روسی به تهدیدات آمریکا علیه ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلکسی پوشکوف، عضو شورای فدراسیون، مجلس علیا پارلمان روسیه نوشت تهدیدات آمریکا علیه ترکیه به خاطر خریداری سامانه های دفاع هوایی اس 400 پوچ و توخالی است.
ترکیه برای خرید اس 400 نیازی به اجازه آمریکا ندارد - اسپوتنیک ایران
ترکیه برای خرید اس 400 نیازی به اجازه آمریکا ندارد
به گزارش اسپوتنیک، پوشکوف در پیام توئیتری خود خاطرنشان کرد:" پنس به ترکیه پیشنهاد کرد بین خرید اس 400 و عضویت در ناتو، یکی را انتخاب کند. این تهدیدات پوچ و توخالی است و بعید است آنکارا از معامله با مسکو دست بردارد و همچنین احتمال اخراج ترکیه ار ناتو اندک است".
مقام روسی افزود کاخ سفید در زمان حکومت دونالد ترامپ اغلب چنان بیاناتی را ایراد می کند که قادر به عمل به آنها نیست.
پیشتر مایک پنس، معاون ریاست جمهوری امریکا اعلام کرده بود خریداری تسلیحات روسی از سوی ترکیه نگرانی شدیدی را در واشنگتن بر می انگیزد و برای وحدت ناتو خطر به وجود می آورد. وی آنکارا را به انتخاب فرا خواند و گفت یا باید عضو اتحادیه آتلانتیک شمالی باقی بماند یا باید این مشارکت خود با غرب را در معرض خطر قرار بدهد.
پیشتر ترکیه اعلام کرده بود که قصد ندارد از خرید اس-400 انصراف دهد و اولین مجموعه سیستم دفاع هوایی اس-400 باید در سال جاری وارد ترکیه شود.

آمریکا ادعا می کند که سیستم دفاعی اس-400 با استانداردهای ناتو ناسازگار است و ترکیه را به تحریم های احتمالی تهدید کرده بود و بارها گفته بود که می توانند روند فروش جدیدترین هواپیماها را به ترکیه به تاخیر انداخته یا لغو کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала