پمپئو مقامات ایران را به تبعات سیل متهم کرد

© Flickr / Gage Skidmoreپمپئو مقامات ایران را به تبعات سیل متهم کرد
پمپئو مقامات ایران را به تبعات سیل متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ضمن ابراز تاسف از سیل و پیامدهای فاجعه بار آن در ایران گفت که آمریکا آماده است برای از بین بردن تبعات و آثار سیل به ایرانیان کمک کند. وی همچنین مقامات ایران را در بوجود آمدن این وضعیت محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، با ابراز تاسف از سیل و پیامدهای فاجعه بار آن در ایران گفت: آمریکا آماده است برای از بین بردن تبعات و آثار سیل به ایرانیان کمک کند. وی همچنین مقامات ایران را در بوجود آمدن این وضعیت محکوم کرد.

وی گفت: "از طرف مردم آمریكا، ما از قربانی شدن مردم در سیل ایران اظهار تاسف می کنیم. این سیل ها یک بار دیگر نشان می دهد که چگونه ایران طرح های شهری و آماده سازی اضطراری را رها کرده است. ایران نیروهای خارجی را سرزنش می کند در حالی که مدیریت بد آنها به فجایع منجر شد."

وی در ادامه افزود: آمریکا آماده است تا مبالغی را به کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر پرداخت کند تا آنها از طریق هلال احمر ایران به سیل زدگان کمک کنند.

در دو هفته گذشته، ایران با سیل های شدیدی مواجه شده است که بیش از یک سوم از استان های ایران را تحت تاثیر قرار داده است. بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، جان ده ها تن از ساکنان را گرفته است. به گزارش مقامات ایرانی، تعداد 49 نفر بر اثر سیل کشته شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала