آزمایش موشکی هند تهدیدی برای ایستگاه فضایی+ویدئو

© Photo / ESA/Alexander Gerst ایستگاه بین المللی فضایی
ایستگاه بین المللی فضایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیم برایدنستاین:آزمایش موشکی هند، صدها تکه به آشغالهای فضایی اضافه کرد و ایستگاه فضایی را به خطر انداخت.

به گزارش اسپوتنیک، جین برایدنستاین ریاست «ناسا»به تفسیر آزمایش سلاح ضد ماهواره ای هند در روز 27 مارس پرداخت.

آین آزمایش باعث ظاهر شدن صدها تکه آشغال فضایی دیگر شد و ایستگاه بین المللی فضایی را به خطر انداخت. کارشناسان 400 تکه آشغال فضایی را به ثبت رساندند که فقط 60 تکه را می توان تحت نظارت قرار داد. ناسا می تواند تکه هایی که قطر آن ها بیش از 10 سانتیمتر باشد را رصد کند.

در نتیجه خطر برای ایستگاه بین المللی فضایی به دلیل آزمایش هند به میزان 44 درصد طی 10 روز افزایش یافت. ریاست ناسا اعلام نمود که هم اکنون فضانوردان آمریکایی در ایستگاه فضایی قرار دارند و وضعیت آنها امن است. وی در توضیح گفت:«اگر لازم باشد، مدار ایستگاه را تغییر خواهیم داد، اما احتمال این کار ناچیز است».

وی گفت، ایجاد عمدی ابرهایی از زباله های فضایی با پرواز انسان به فضا ناسازگار است.

​دهلی نو چندی پیش سلاح فضایی را آزمایش کرد. در این آزمایش موشک بالستیکی با کمک سلاح فضایی هند نابود شد.

در اطلاعیه وزارت امورخارجه روسیه آمده است:«این اقدام هند تا حد زیادی نتیجه تضعیف کنترل بر وضعیت تسلیحات است».

دیپلمات های روسیه آمریکا را متهم به تشدید تشنج بین المللی، بی ثباتی در جهان و استقرار نامحدود سیستم جهانی پدافند هوایی آمریکا بطور یکجانبه و عدم تمایل کاخ سفید در خودداری از استقرار تسلیحات در فضا کردند.

در واقع واشنگتن، دیگر کشورها را به افزایش قدرت بالقوه نظامی به نفع تحکیم امنیت ملی خود سوق می دهد. وزارت امور خارجه روسیه آمریکا را از تحریک مسابقه تسلیحاتی در جهان برحذر داشت. در سند مربوطه منتشره از سوی وزارت امور خارجه روسیه آمده است:«واشنگتن را به نشان دادن موضع مسئولانه و تفکر به اعمال خود و خودداری از ایده های غیرعاقلانه و غیر قابل اجرا و برتری نظامی که ایده ای پوچ است فرا می خوانیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала