کمدین اوکراینی در صدر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر کمدین اوکراینی در صدر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین
کمدین اوکراینی در صدر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازیگر و کمدین اوکراینی در صد آرا دور نخست انتخابات ریاست جمهور اوکراین قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی، کمدین اوکراینی موفق شد در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اوکراین پس از شمارش 40 در آراء شمارش شده، 30.4 درصد آراء را از آن خود کند.
همچنین پترو پروشنکو، رئیس جمهور کنونی اوکراین 16.65 درصد آراء و یولیا تیماشنکو 13.13 درصد آراء را به خود اختصاص داده اند.
انتخابات ریاست جمهور اوکراین روز یکشنبه 31 مارس در این کشور برگزار شد. براساس اعلام کمیسیون مستقل انتخابات اوکراین، هیچ کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری این کشور نتوانستند آراء لازم را برای پیروزی در دور اول این انتخابات را بدست آورند.
پراشنکو اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری اوکراین براساس استانداردهای سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شده است.

برای نخستین بار در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین هیچ ناظری از روسیه حضور نداشته است. مسکو نیز اعلام کرده که عدم حضور نمایندگانی از روسیه برای نظارت بر انتخابات، مشروعیت کل روند انتخابات را مورد بحث قرار می دهد. همچنین به دلیل بسته شدن مکان های رای گیری در روسیه و عدم برگزاری انتخابات در دنباس که تحت کنترل کی یف نمی باشد، 7 الی 10 میلیون نفر از شهروندان اوکراین نتوانستد در انتخابات شرکت کنند.

بر اساس آخرین نظر سنجی ها ولادیمیر زلنسکی، کمدین و بازیگر چهل و یک ساله اوکراینی نظر موافق 25 درصد از واجدین شرایط رای دادن را به خود جلب کرده بود و نسبت به دو نامزد دیگر دارای بخت پیروزی از شانس بیشتری در این انتخابات برخوردار بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала