هشدار جدی کارشناس هواشناسی ایران؛ احتمال وقوع سیل در چند روز آینده

© REUTERS / Tasnim News Agencyهشدار جدی سازمان هواشناسی ایران؛ احتمال وقوع سیل در چند روز آینده
هشدار جدی سازمان هواشناسی ایران؛ احتمال وقوع سیل در چند روز آینده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به برخی از استان ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز، صونا صرفی، کارشناس پیش بینی هواشناسی استان زنجان در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه با توجه به حجم بالای بارش‌ها در استان اواخر روز 12 فروردین و رگباری بودن بارش‌ها، احتمال وقوع سیلاب بالاست و مردم نباید روز طبیعت در حاشیه رودخانه‌ها قرار گیرند، اظهار داشت: سامانه بارشی وارد شده به زنجان تا اواخر وقت دوشنبه در استان فعال است.

وی با تاکید بر این که اخطارها بیشتر برای روز دوشنبه است، بیان کرد: بعدازظهر دوشنبه تا اواخر شب بارش‌ها سنگین و بیشتر رگباری خواهند بود و از طرفی احتمال وقوع تگرگ نیز وجود دارد. انتظار می‌رود میانگین بارش‌ها امروز و تا دو روز آینده به 20 تا 30 میلی‌متر برسد و علاوه بر این بارش بیش از 40 میلی‌متر در برخی از نقاط دور از انتظار نیست. سرعت وزش باد 40 تا 70 کیلومتر بر ساعت است، علاوه بر این در برخی مناطق مستعد با توجه به شرایط توپوگرافی سرعت وزش باد به بیش از 70 کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید. بادها بیشتر به صورت تند باد و موقت و بارش‌ها به صورت رگباری و سیل‌آسا است. همچنین با ورود این سامانه به استان آب گرفتی معابر، سیل آبی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها به دلیل حجم بالای بارش‌ها وجود دارد، به همین دلیل از هم استانی‌های درخواست داریم روز 13 فروردین در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های آب قرار نگیرند‌.

وی با بیان اینکه قیدار و ماهنشان ظرفیت بالایی برای دریافت بارش‌ها دارند، گفت: بر اساس اطلاعات موجود ماهنشان با بارش‌هایی کمتر از مقدار پیش بینی شده در روزهای آینده تجربه سیل داشته است و با توجه به حجم بالای بارش‌ها در این مناطق احتمال سیلاب برای روزهای پیش‌رو بالا است.

گفتنی است که در پی بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، براساس تایید منابع رسمی، تا کنون 42 نفر جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала