ساکنان بلندی های جولان به تصمیم ترامپ اعتراض کردند

© AP Photo / Baz Ratnerساکنان بلندی های جولان به تصمیم ترامپ اعتراض کردند
ساکنان بلندی های جولان به تصمیم ترامپ اعتراض کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ساکنین بلندی های جولان با برپایی تظاهرات اعتراض آمیز، تصمیم ترامپ را محکوم کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، مردم ساکن در بلندی های جولان سوریه شنبه شب ضمن برپایی تظاهرات اعتراضی در محکومیت تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن این منطقه تحت حاکمیت اسرائیل را باطل خواندند.

در این حرکت اعتراضی، ده ها تن از اهالی روستاهای «مجدل»، شمس»، «بقعاثا»، «مستعده» و «عین قنیه» بر پایندی خود به ماهیت عربی و سوری و ادامه وابستگی به خاک و وطن اصلی شان یعنی سوریه تاکید کردند.

در همین راستا شیخ «جاد الکریم ناصر» به عنوان یکی از ریش سفیدان این منطقه تاکید کرد: تصمیم ترامپ باطل و غیر قانونی است و هیچ اعتبار حقوقی ندارد، چرا که از سوی کشوری اتخاذ شده است که هیچ گونه حقی در این باره ندارد.

وی گفت: تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان مردود است.

شیخ «عاطف درویش» یکی دیگر از بزرگان جولان گفت: هرگز از ذره ای از خاک سوریه دست نخواهیم کشید، چرا که سرزمین آباء و جدادی ماست و هیچ قدرتی نخواهد توانست این حق را از ما بگیرد.

شیخ «سلمان ایوب» یکی دیگر از بزرگان این منطقه اعلام کرد: این اقدام ترامپ کاملا احمقانه، غیر مسئولانه و مغایر با قوانین و حقوق بین الملل است.

اسرائیل بلندی های جولان را در جریان جنگ 6 روزه با اعراب در سال 1967 اشغال کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، حکمی را امضا کرد که به موجب آن، دولت آمریکا حاکمیت این رژیم بر جولان را به رسمیت می‌شناسد.

به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان توسط ترامپ در حالی انجام می شود که روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت، این منطقه را بخش جدایی ناپذیر سوریه اعلام کردند.

سفیران کشورهای اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس در واشنگتن نیز از این تصمم ترامپ انتقاد کرده و آن را نقض صریح قوانین بین‌المللی دانسته اند.

دولت آمریکا 24 اردیبهشت 97 نیز در اقدامی تحریک آمیز و در تعارض با تمامی قطعنامه های بین المللی، سفارت ایالات متحده را از تل آویو به اورشلیم منتقل کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала