اظهارات العبادی درباره سردار سلیمانی

© AP Photo / Karim Kadimاظهارات العبادی درباره سردار سلیمانی
اظهارات العبادی درباره سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر سابق عراق از احترام به سردار سلیمانی گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق درباره سردار سلیمانی گفت: به سردار قاسم سلیمانی احترام می‌گذارم چون او در پی منافع کشورش است و سران سیاسی عراق هم باید در خدمت منافع کشور خودشان باشند و نه منافع دیگران. این عیب نیست که با دیگران همکاری کنیم اما این همکاری باید بر اساس قوانین همکاری و احترام متقابل باشد که منافع عراق را هم تأمین کند.

رایت شوکت مسلمانی، سیف دین قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
رایت شوکت مسلمانی، سیف دین قاسم سلیمانی
رئیس ائتلاف «النصر» افزود: سیاسیون عراقی باید بدانند که تا خودشان به دنبال منافع ملت و کشورشان نباشند، دیگران هرقدر هم که حسن نیت داشته باشند منافع ما عراقی‌ها را تأمین نخواهند کرد.

نخست وزیر سابق عراق پیروزی بر داعش* را دستاورد عراق و ملت عراق دانست و گفت که این پیروزی با فداکاری ملت عراق به دست آمد و هر حمایتی که از جانب دیگران از عراق شد رایگان نبود. او گفت هم سلاح با پول عراق تأمین شد هم رزمندگان عراقی بودند هم کشته شدگان عراقی بودند. ضمن تشکر از کشورهایی که به عراق در این جنگ کمک کردند باید گفت که کمک‌های دیگر کشورهای جهان در راستای منافع خودشان بود و با این کمک خواستند که خطر را از خودشان رفع کنند چرا که تروریسم یک خطر جهانی بود.

او یکی از دستاوردهای مهم دولتش را برقراری روابط متعادل با عربستان و ایران و آمریکا دانست و گفت که نه با هیچ کشور خارجی همراه بوده و نه علیه کسی بوده بلکه همواره کوشیده که موضع مستقل و غیر جانبدارانه عراق را نمایندگی کند.

 

* گروهک تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала