سفیر روسیه: مسکو خواهان عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای است

© Sputnik / Alexander Astafyevسفیر روسیه: مسکو خواهان عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای است
سفیر روسیه: مسکو خواهان عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر روسیه در پاکستان گفت : مسکو مصرانه به دنبال عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای است.

ایران، شریک مطمئنی برای سازمان همکاری شانگهای - اسپوتنیک ایران
ایران، شریک مطمئنی برای سازمان همکاری شانگهای
به گزارش اسپوتنیک، الکسی دیدوف، روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: از دیدگاه روسیه سازمان شانگهای یک موقعیت مهم و موثر برای همکاری مشترک علیه معضل تروریسم است.
وی افزود: روسیه، پاکستان و چین اعضای دائمی سازمان شانگهای هستند و ایران نیز عضو ناظر آن است و البته مسکو قاطعانه خواستار پیوستن تهران به این سازمان به عنوان عضو دائم است.
یادآور می شود دبیر کل سازمان همکاری شانگهای نیز اخیرا در مورد عضویت کامل ایران در این سازمان گفت که ما به دنبال یک اجماع کامل هستیم به ویژه در شرایطی که تحریم های بین المللی علیه ایران لغو شده است.
«ولادیمیر نوروف» ماه گذشته در کنفرانس خبری در پکن در پاسخ به ایرنا افزود: نگرش مثبت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای نسبت به ایران همچنین در بیانیه اجلاس سران در "چینگ دائو"ثبت شده است.
سفیر روسیه در پاکستان در بخش دیگری از مصاحبه خود با ایرنا با ابراز اطمینان از تعمیق و گسترش بیش از پیش روابط میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، گفت: تجارت دو کشور نیز در حال رشد است و علاوه بر این همکاری های منطقه ای و بین المللی تهران — مسکو نیز در مسیر خوبی پیش می رود.
الکسی دیدوف افزود: وی حدود 10 سال پیش به عنوان رایزن در سفارت مسکو در تهران فعالیت کرده و شاهد پیشرفت چشمگیر در روابط دو کشور و همچنین تبادل هیات ها در سطوح مختلف بوده است.
وی تاکید کرد: همکاری های تهران و مسکو باعث کمک به نظم جهانی برای حل و فصل بسیاری از مسائل شده است.
سفیر روسیه در پاکستان افزود: ایران و روسیه در خصوص اوضاع سوریه نیز با هم همکاری می کنند که هدف از آن حمایت و کمک به دولت قانونی دمشق برای مبارزه علیه تروریسم است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала