درخواست عجیب ترامپ از رهبر کره شمالی

© AFP 2023 / Saul Loeb درخواست عجیب ترامپ از رهبر کره شمالی
درخواست عجیب ترامپ از رهبر کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیداراخیر خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هانوی، سند حاوی درخواست واگذاری سلاح هسته ای و سوخت بمب های اتمی پیونگ یانگ به ایالات متحده را به وی تقدیم کرد.

 

پایان بی حاصل دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی - اسپوتنیک ایران
پایان بی حاصل دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، یک منبع مطلع گفت ترامپ این سند نوشته شده به زبان های کره ای و انگلیسی را روز 28 فوریه در هتل "متروپل" هانوی به رهبر کره شمالی تقدیم کرد.
خاطرنشان می شود که علت شکست مذاکرات دو کشور مطرح شدن چنین درخواست هایی از سوی ترامپ بوده است.
یادآور می شود چندی پیش روزنامه رسمی حزب حاکم کارگر در کره شمالی با انتشار گزارشی، آمریکا را مسئول شکست مذاکرات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در هانوی خوانده بود.
در مقاله این روزنامه آمده بود مردم کره شمالی که صادقانه آرزو می کردند نشست دوم رهبران آمریکا و کره شمالی در هانوی موفقیت آمیز و همراه با نتایج خوبی باشد، اعلام می کنند که مسئولیت اینکه مذاکرات به طور ناگهانی و بدون دست یافتن به هیچ موفقیتی پایان یافته بر عهده آمریکا است و نمی توانند که تاسف و ناراحتی خود را از این موضوع پنهان کنند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شامگاه چهارشنبه، 27 فوریه برای دومین بار در هانوی، پایتخت ویتنام با هم دیدار کردند که این نشست بدون رسیدن به هیچ گونه توافقی پایان یافت.
ترامپ در آن زمان در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود اختلاف نظر ها با کره شمالی فقط در زمینه لغو تحریم ها نبوده و پیونگ یانگ همچنین در "یک عرصه دیگر"عقب نشینی نکرده است. وی همچنین خاطرنشان کرد دیدار جدید سران دو کشور به این زودیها صورت نخواهد کرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала