هشدار آمریکا به کشورهای آسیایی

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار آمریکا به کشورهای آسیایی
هشدار آمریکا به کشورهای آسیایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک مقام ارشد آمریکایی کشورهای آسیایی را از دور زدن تحریم‌های اعمال علیه ایران برحذر داشت.

قاسمی: نماینده رئیس جمهور آمریکا مبتلا به ایران آزاری است - اسپوتنیک ایران
نماینده رئیس جمهور آمریکا مبتلا به ایران آزاری است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، جمعه 29 مارس سیگال ماندلکر، معاون وزارت خزانه آمریکا در امور مبارزه با تروریسم و رصد اطلاعات مالی ضمن هشدار به کشورهای آسیایی درباره دور زدن تحریم‌های ایران، گفت ایالات متحده آمریکا اصرار دارد تا مالزی، سنگاپور و دیگر کشورها را از محموله‌های نفت ایرانی منع شده و روشهایی که ایران برای دور زدن تحریم‌های اعمال شده بر آن، بهکار می‌برد، به طور کامل آگاه سازد. 
وی به خبرنگاران گفت:«ایالات متحده آمریکا طی این هفته فشارهای سنگینی را بر ایران اعمال کرده است».
وی همچنین ضمن اشاره به رایزنی‌های خود در سنگاپور و مالزی افزود:« مهم و ضروری است که این کشورها دیدگاه مهمی داشته باشند تا نسبت به شناسایی روش‌های مختلفی که رژیم ایران برای گول زدن جامعه بین‌المللی درباره محموله‌های نفتی، به آنها متوسل می‌شود، اقدام کنند».
وی در ادامه گفت که او در روزهای آینده و طی گفتگوهای خود با مقامات دولت‌های مالزی، سنگاپور و هند تلاش‌هایش را برای نشان دادن خطراتی که تعامل با ایران به همراه دارد، متمرکز خواهد کرد.
وی همچنین گفت:« این مرحله از تشدید فشارها در پی فشارهایی است که بر ایران اعمال میشود و در هفته گذشته اقدامات تحریمی را علیه دانشمندان هستهای، آژانسهای هسته‌ای ایران و شخصیت‌های کلیدی دیگری که با موسسات سابق تسلیحات هسته‌ای وابسته رژیم ایران همکاری داشته‌اند، اعمال کردیم».
سیگال ماندلکر، همچنین گفت که آمریکا در هفته جاری اقدامی را علیه شبکه‌ای که در طرح ایران برای دور زدن و فرار از تحریم‌ها مشارکت داشته، اعمال کرده است.
وی در اینباره توضیح داد که این شبکه شامل شرکت‌هایی است که مقر آنها در چندین کشور از جمله ترکیه قرار دارند.
یادآور می شود روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند. 
هشتم ماه مه سال گذشته ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала