هشدار هواشناسی ایران درباره ورود سامانه بارشی قوی به آذربایجان غربی

© Sputnik / Vladislav Shchekoldin /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار هواشناسی ایران درباره ورود سامانه بارشی قوی به آذربایجان غربی
هشدار هواشناسی ایران درباره ورود سامانه بارشی قوی به آذربایجان غربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اردلان محمدپور، رییس اداره هواشناسی مهاباد در ایران هشدار داد که سامانه بارشی قوی از روز شنبه، آذربایجان غربی را فرا می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، اردلان محمدپور، رییس اداره هواشناسی مهاباد در ایران هشدار داد که سامانه بارشی قوی از روز شنبه، آذربایجان غربی را فرا می گیرد و باعث آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها می شود.

وی در ادامه افزود: این سامانه بارشی فعالیت خود را با افزایش ابر، وزش باد و بارش برف و باران آغاز می کند. اوج فعالیت این سامانه بارشی روزهای یکشنبه و دوشنبه خواهد بود و ظهر روز سه شنبه از استان ما خارج می شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد از شهروندان خواست به دلیل احتمال سیلابی شدن رودخانه ها، از برپایی چادر و تردد در این مسیرها خودداری کنند.

آذربایجان غربی از استان های شمال غربی ایران است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است.
آب و هوای این آذربایجان غربی سرد و کوهستانی بوده و بارش ها در این استان از آبان ماه شروع و تا اوایل خرداد هر سال تداوم دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала