مقام عراقی: به نيروهای آمریکایی نیاز داریم

© REUTERS / Jonathan Ernstمقام عراقی: به نيروهای آمریکایی نیاز داریم
مقام عراقی: به نيروهای آمریکایی نیاز داریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق، روز چهارشنبه 27 مارس 2019، در دیدار با سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت، بغداد هنوز به نیروهای آمریکایی برای آموزش و پشتیبانی لوجستیکی نیاز دارد.
آمریکا در تلاش است از بازدید اسد به عراق جلوگیری کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا در تلاش است از بازدید اسد به عراق جلوگیری کند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه ، الحلبوسی و پاتریک شاناهان در این دیدار بر ضرورت تلاش بیشتر از سوی سازمان ملل متحد برای بازسازی و بازگرداندن ثبات و امنیت برای مناطق آسیب دیده عراق تاکید کردند.
شانا‌هان و الحلبوسی همچنین بر ضرورت حمایت دولت عراق و ارائه خدمات لازم برای بازگرداندن هزاران آواره عراقی که هنوز در اردوگاه‌ها به سر می برند، تاکید کردند.
ایالات متحده آمریکا در ماه دسامبر 2018 عراق را از پایبندی به تحریم‌های ایران معاف کرد.
یک مقام عالی رتبه در وزارت خارجه آمریکا روز 20 مارس نیز از تمدید معافیت عراق به مدت 3 ماه دیگر خبر داد.
این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای یک دوره 90 روزه دیگر عراق را از تحریم‌های بخش انرژی علیه ایران معاف کرده است. معافیت جدید به عراق اجازه می‌دهد به خرید برق از ایران ادامه دهد.
این مقام آمریکایی گفت:« هدف از صدور این معافیت کمک به عراق برای کاستن از کمبودهایش در زمینه انرژی است ما کماکان گفت‌وگو با شریکانمان در عراق درباره تحریم‌های ایران را ادامه می‌دهیم».
هشتم ماه مه سال 2018 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از توافق هسته ای برجام با ایران خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر سال گذشته اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. 
دیرتر آمریکا معافیت های به برخی از کشور ها از جمله عراق داده و انها را بطور موقت از رعایت تحریم ها علیه ایران معاف کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала