اعلام تاریخ سرنگونی مادورو در ونزوئلا

© REUTERS / Carlos Garcia Rawlinsاعلام تاریخ سرنگونی مادورو در ونزوئلا
اعلام تاریخ سرنگونی مادورو در ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا روز 6 آوریل را به عنوان روز آغاز اقدامات تاکتیکی در چارچوب عملیات "آزادی" برای سرنگونی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور تعیین کرد.

اعلام رقمی که آمریکا می خواهد برای تغییر قدرت در ونزوئلا خرج کند - اسپوتنیک ایران
اعلام رقمی که آمریکا می خواهد برای تغییر قدرت در ونزوئلا خرج کند
به گزارش اسپوتنیک، گوایدو در صفحه توئیتر خود نوشت:" در این روز ما باید آماده و سازمان یافته بوده و دارای کمیته های کمک رسانی و آزادی باشیم".
رهبر مخالفان مادورو در پیام توئیتری دیگر خود ، ونزوئلایی ها را به رفتن به خیابان ها در روز 30 مارس فرا خواند تا "تقاضای پایان غصب حکومت و اعتراض به نبودن تضمینات اجتماعی" را مطرح کنند. گوایدو اعلام کرد:" رژیم می خواهد ما به فاجعه عادت کنیم اما افرادی هستند که می خواهند از حقوق خود دفاع کنند".
اعتراضات گسترده علیه رئیس جمهور فعلی ونزوئلا، نیکلاس مادورو، در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد. روز 23 ژانویه خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای گروه لیما به غیر از مکزیک، آمریکا، آلبانی، گرجستان، سوئیس و سازمان کشورهای آمریکایی و تعدادی از کشورهای اروپایی از ریاست جمهوری موقت گوایدو حمایت کردند.
کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا و نیکاراگوئه ، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در بحران خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل مسائل بپردازند و مخالفت خود با دخالت خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند. دبیر کل سازمان ملل به گفتگو و دیالوگ برای حل و فصل بحران فراخواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала