روحانی تصمیم ترامپ درباره بلندی های جولان را محکوم کرد

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی تصمیم ترامپ درباره بلندی های جولان را محکوم کرد
روحانی تصمیم ترامپ درباره بلندی های جولان را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی طی محکوم کردن تصمیم ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان گفت که تصمیم ترامپ استعماری است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس نیوز، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان، گفت: در ذهن کسی هم خطور نمی کرد که آقایی در آمریکا بیاید و یکجانبه برخلاف قوانین و مقررات بین المللی زمینی متعلق به ملت کشوری دیگر را به یک غاصب ببخشد.

وی اظهارداشت: در یک مقطعی که استعمار حاکم بود برخی قدرتهای استعماری از این کارها انجام می دادند و بخشی از یک کشور را به دیگری می بخشیدند اما در قرن حاضر چنین کاری بی سابقه است.

ترامپ چند روز پیش در صفحه توییتر خود نوشت: پس از 52 سال زمان آن فرا رسیده که ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد،‌ که اهمیت استراتژیک و امینتی مهمی برای کشور اسرائیل و ثبات منطقه‌ دارد.

پیشتر نیز وزیر امور خارجه اسرائیل اظهار داشت که ترامپ در حضور نخست وزیر (اسرائیل، بنیامین) نتانیاهو، یک فرمان در راستای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان به امضا می‌رساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала