واکنش جهانیان به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش جهانیان به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان
واکنش جهانیان به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
واکنش چندین کشور به تصمیم ترامپ.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: متأسفانه این می تواند منجر به ترس من شود زیرا که بسیاری از بیانیه ها و نظرات ما به حقیقت بدل شود، این می تواند منجر به یک رشته تنش جدید در منطقه خاورمیانه شود. چنین چیزهایی دقیقا به این دلیل است که آنها خارج از فضای قانونی هستند، زیرا آنها تمام تحولات بین المللی، قطعنامه شورای امنیت، تصمیمات شورای امنیت را نادیده می گیرند. آنها متاسفانه می توانند وضعیت را تشدید کنند.

وزارت خارجه سوریه درباره به رسمیت شناختن بلندی جولان برای اسرائیل توسط آمریکا گفت: "سازمان ملل متحد پس از تصمیم ترامپ در مورد بلندی های جولان، اعتماد و موقعیت خود را از دست داد و ایالات متحده دشمن اصلی کشورهای عربی شد."

وزارت خارجه ترکیه: ایالات متحده دوباره قوانین بین المللی را نادیده گرفت. با این وجود، این تصمیم هرگز ضمیمه کردن خاک سوریه به اسرائیل را قانونی نخواهد کرد. برعکس، تلاش برای حل و فصل مسالمت آمیز در خاورمیانه را تضعیف خواهد کرد و تنش در منطقه را افزایش خواهد داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала