نشنال اینترست، شروع جنگ روسیه و ناتو را مدل سازی کرد

© AFP 2023 / Justin Tallisنشنال اینترست، شروع جنگ روسیه و ناتو را مدل سازی کرد
نشنال اینترست، شروع جنگ روسیه و ناتو را مدل سازی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشریه نشنال اینترست با مدل سازی کردن از شروع نبرد بین روسیه و ناتو در اروپا پیش بینی کرد که ناتو قادر است روسیه را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست، مایکل پک، نویسنده این مقاله به مطالعه مرکز آمریکایی ارزیابی استراتژیک و بودجه اشاره می کند که بر اساس آن، در صورت بروز یک درگیری فرضی، روسیه قادر است بخشی از استونی، لتونی و لیتوانی را مدت ها قبل از اینکه متحدانش بخواهند مداخله کنند به تصرف خود دربیارود.

وی می افزاید: عواقب شکست حتی در یک جنگ محدود با روسیه در قاره اروپا می تواند برای اتحاد ناتو مرگبار باشد.

وی معتقد است که ناتوانی در حفاظت از متحدان، اعتماد اعضای ناتو به واشنگتن را به طور قابل توجهی تضعیف خواهد کرد و منجر به تغییرات ژئوپولیتیک در اروپا خواهد شد.

مزیت اصلی روسیه موقعیت جغرافیایی و محل پایگاه های نظامیش می باشد.

برای جلوگیری از چنین سناریویی، تحلیل گران طرح محافظتی را پیشنهاد کرده اند که بر اساس آن لهستان کلید دفاع از اروپای شرقی خواهد بود. نویسندگان این سند از ناتو خواستند تا در سراسر کشور، بخش های کامل آمریکا را در این کشور مستقر کنند.

سناریویی که در آن روسیه سعی خواهد کرد تا پل زمینی را از طریق لیتوانی به کالینینگراد فتح کند نمونه ای است از اینکه چگونه ارتش لهستان نقش می تواند نقش موثری را بازی می کند.

کارشناسان معتقدند که ارتش مسلح لهستان در طی جنگ قادر به پوشش بخشی از مناطق بوده وهمچنین به تقویت ناتو کمک کرده و بخش های جاسوسی و اطلاعاتی مشارکت می کند.

در حال حاضر حدود 4500 نیروی آمریکایی در لهستان مستقر هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала