مشارکت اوکراین در سقوط هواپیمای مالزیایی در دونباس

© Sputnik / Andrey Steninمشارکت اوکراین در سقوط هواپیمای مالزیایی در دونباس
مشارکت اوکراین در سقوط هواپیمای مالزیایی در دونباس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارمند سابق سرویس امنیتی اوکراین معتقد است که اوکراین در سقوط هواپیمای مالزیایی در دونباس مشارکت داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی پروزوروف، کارمند سابق سرویس امنیتی اوکراین معتقد است که اوکراین در ساقط شدن هواپیمای بوئینگ مالزیایی در دونباس نقش داشته است.

وی گفت: اعتقاد شخصی من این است، براساس اطلاعات تایید نشده، اوکراین در ساقط شدن بوئینگ مالزیایی در دونباس مشارکت داشته است.

کارمند سابق سرویس امنیتی اوکراین به واکنش سریع مقامات اوکراین پس از سقوط بوئینگ مالزیایی اشاره کرد و افزود: پس از سقوط این هواپیما، یک نظریه بوجود آمده و آن اینکه پیتر پراشنکو، رئیس جمهور اوکراین و سرویس مطبوعاتی او قبلا از این خبر مطلع بودند. همچنین نگرانی او از بسته نبودن حریم هوایی منطقه جنگ زده دونباس به وضوح دیده می شد. 

به گفته وی، در فاجعه سقوط بوئینگ مالزیایی، "والری ویتالوویچ"، معاون رئیس جمهور اوکراین و "واسیلی کورباتوف" رئیس کنونی بخش اطلاعات امنیت وزرات دفاع اوکراین دست داشتند.

شایان ذکر است که در تاریخ 17 ژوئیه 2014 یک فروند هواپیمای بوئینگ که با 298 مسافر از آمستردام به سمت کوآلالامپور پرواز می کرد در دنباس دچار سانحه شد و سقوط کرد که بر اثر این حادثه تمامی سرنشین های این هواپیما کشته شدند.  کی یف شبه نظامیان را متهم به ساقط کردن این هواپیما یکرد و در مقابل آنها اعلام کردند، تجهیزاتی که بتواند به هواپیما در ارتفاعات بالا شلیک کند را هرگز در اختیار نداشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала