انتقال سفارت رومانی به اورشلیم

© AFP 2023 / THOMAS COEXانتقال سفارت رومانی به اورشلیم
انتقال سفارت رومانی به اورشلیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رومانی سفارت خود در اسرائیل را از تل آویو به اورشلیم منتقل می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ویوریکا دانسیلا، نخست وزیر رومانی روز یکشنبه اظهار داشت که سفارت این کشور در اسرائیل از تل آویو به اورشلیم منتقل خواهد شد.

مذاکرات اسرائیل به ده کشور برای انتقال سفارت به اورشلیم - اسپوتنیک ایران
مذاکرات اسرائیل با ده کشور برای انتقال سفارت به اورشلیم

دانسیلا گفت: من خوشحالم که امروز در حضور اِی‌پَک (کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل) اعلام کنم که پس از اتمام تجزیه و تحلیل توسط تمام نقش‌آفرینان قانون اساسی درگیر در روند تصمیم گیری کشورهای من و در کمال رضایت، من به عنوان نخست وزیر رومانی و دولتی که هدایت آنرا من برعهده دارم، سفارت رومانی را به اورشلیم، پایتخت اسرائیل منتقل خواهیم کرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد که حرکت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در باز کردن سفارتخانه در اورشلیم "مردم رومانی" را تحت تاثیر قرار داده است. دانسیلا در ادامه با اشاره که اسرائیل و ایالات متحده "شرکای استراتژیک ویژه رومانی" هستند گفت که جلسه مشترک دولت‌های رومانی و اسرائیل در آینده برنامه ریزی شده است.
دولت رومانی در تاریخ 25 آوریل سال 2018 روند تحلیلی و ارزیابی انتقال سفارت این کشور را از تل آویو به اورشلیم آغاز کرد. پیشتر، کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانی، اظهار داشته بود که از انتقال احتمالی سفارتخانه این کشور مطلع نبوده و این کار دولت را نقض قوانین بین المللی می‌داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала