پیام ظریف درباره آسیب دیدگان سیل گلستان و مازندران

© AFP 2023 / Atta Kenareپیام ظریف درباره آسیب دیدگان سیل گلستان و مازندران
پیام ظریف درباره آسیب دیدگان سیل گلستان و مازندران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در صفحه اینستاگرام خود پیامی را در مورد سیل گلستان و مازندارن نوشت.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در صفحه اینستاگرام خود پیامی را در مورد سیل گلستان و مازندارن بدین مضمون نوشت: سلام دوستان، با تبریک مجدد سال نو

گرچه در نوروز امسال، فرصت شادمانی و سرور برای هموطنانی از گلستان و مازندران فراهم نبود، اما اینک فرصت همدلی برای تمام «ایران» مهیاست. هنوز هم از «فرهنگ نوروز» می‌شود آموخت و سرسختی تقدیر و طبیعت را به شور و غرور کنار هم ایستادن بدل کرد. ما بارها برای ایران ایستاده‌ایم، چه در جنگ، چه در مذاکره و چه در کنار دردهای هموطنان رنجدیده؛ و باز هم باید در کنار ایران ایستاد تا وطن، گلستان شود.
من، و خانواده‌ام به پویش هلال احمر برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل گلستان و مازندران پیوسته‌ایم تا سهمی ناچیز از همدلی و همراهی هموطنان داشته باشیم و فروتنانه، دیگر ایرانیان را نیز دعوت به پیوستن به این پویش می‌نماییم تا تجربه و تخصص هلال احمر در امدادرسانی، بازگشت به شرایط عادی زندگی سیل‌زدگان را تسریع و تسهیل نماید.
شاد و سربلند باشید

براثر حادثه سیل اواخر اسفندماه 97 در مازندران به بیش 6 هزار و 200 واحد مسکونی ، 7 هزار سردهنه کشاورزی و تاسیسات زیرساختی از جمله ابنیه راهها خسارت وارد شد و همچنین سبب فوت و مفقودی تعداد 7 نفر از شهروندان این دو استان شده است. البته صدمات مالی و تخریب سرمایه‌های مردم در این دو استان بالغ بر 2500 میلیارد تومان برآورد شده است.

بارش‌های سیلابی که پیامد آن نفوذ آب و سیل به منازل ساکنان شهرهای مرکزی مازندران و گلستان شده هنوز با گذشت یک هفته به کانون بحران در شمال کشور مبدل شده است تا جایی که هم اکنون سیمرغ و میاندورود مازندران و آق قلا و گمیشان گلستان بیشتری نقاط کانونی حوادث ناشی از سیلاب خطه شمال بوده و مردمان این دیار خانه و کاشانه و دام و احشام خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала