پخش زنده اذان در نیوزیلند + ویدئو

© AP Photo / Vincent Thianپخش زنده اذان در نیوزیلند + ویدئو
پخش زنده اذان در نیوزیلند + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز جمعه پس از گذشت یک هفته از حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند، مراسم چند دقیقه سکوت هنگام اذان در این کشور برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های گروهی نیوزیلند مراسم اذان و دو دقیقه اندیشیدن را بطور زنده پخش کردند. طبق ارزیابی ها ، حدود 20 هزار نفر از جمله خانم جاسیندا آردرن، در فاصله چند متری از مسجد النور در شهر کریست چرچ گرد هم آمده بودند.
خانم آردرن قبل از نماز سخنان حضرت محمد را نقل کرد که گفت:" وقتی بخشی از بدن آسیب می بیند، تمام بدن احساس درد می کند" و خطاب به مسلمانان افزود: "نیوزیلند به خاطر شما سوگوار است و ما متحد هستیم ".
امام جماعت نماز جمعه در مسجد النور گفت:" ما نشان دادیم که وحدت نیوزیلند خلل ناپذیر است و عشق و همدردی در چشمان هزاران نفر از غیر مسلمانان در نیوزیلند و مردم سراسر جهان را مشاهده می کنم".
مراسم ترحیم قربانیان فاجعه کریست چرچ امروز در سراسر نیوزیلند برگزار شد.
یادآورمی شود 15 مارس به دو مسجد در شهر کریست چرچ حمله تروریستی صورت گرفت که در نتیجه آن حدود 50 نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.
شایان ذکر است که این حملات تروریستی بی سابقه اعلام گردیده و گفته شد که این حملات بدترین حمله‌ای بود که نیوزیلند تا به حال دیده است.
در پی وقوع این حمله تروریستی، مقامات نیوزلند، هشدار امنیتی در این کشور را در بالاترین سطح قرار دادند.
پیشتر اعلام شده بود که برنتون تارانت، 28 ساله، یکی از مهاجمان یک بیانیه 37 صفحه ای درباره مقاصد خود منتشر کرده و همچنین از حمله خود ویدئو گرفته است. اکنون وی در بازداشت به سر می برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала