ایران : تصمیمات ترامپ منطقه را به بحران می کشاند

© Photo / IRNAبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بلندی های جولان به عنوان بخشی از اسرائیل گفت: تصمیمات شخصی و خلق الساعه ترامپ منطقه حساس خاورمیانه را به سمت بحران های پی در پی جدیدی سوق خواهد داد.

روسیه جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل برسمیت نمی شناسد - اسپوتنیک ایران
روسیه جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل برسمیت نمی شناسد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا ، «بهرام قاسمی» در واکنش به اخبار منتشره در خصوص تصمیم رئیس جمهوری آمریکا نسبت به جولان ضمن محکومیت شدید این تصمیم گفت: "رژیم صهیونیستی (اسرائیل) به عنوان یک رژیم اشغالگر بر هیچ یک از اراضی عربی و اسلامی حاکمیت ندارد و باید سریعا به تجاوز و اشغالگری این رژیم خاتمه داده شود. جولان نیز بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت بخش اشغال شده سرزمین سوریه به شمار می رود و جز خاتمه اشغال هیچ راه حل دیگری برای آن متصور نیست". 
قاسمی افزود: تصاحب سرزمین از طریق اشغال و تجاوز محکوم است و تصمیم مداخله جویانه رییس جمهوری آمریکا در موضوع جولان، نه تنها در ماهیت تعلق آن به خاک سوریه تغییری ایجاد نمی کند، بلکه به روشنی شکست سیاست های سازشکارانه و درستی راه مقاومت و ایستادگی در مقابل خوی تجاوزگرانه و توسعه طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به اثبات می رساند. 
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به رفتارهای ناقض قطعنامه های شورای امنیت و قوانین و اصول و حقوق بین المللی آقای ترامپ گفت: تصمیمات شخصی و خلق الساعه ایشان تنها پرده ای دیگر از سیاست های واقعی آمریکا را برداشته است؛ سیاست هایی که برای همه جهان خطرناک بوده و به ویژه این منطقه حساس را به سمت بحران های پی در پی سوق خواهد داد. 
قاسمی در پایان نسبت به این رفتارهای قلدرمآبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی، که می تواند منجر به دور جدیدی از درگیری ها در منطقه شود، هشدار داده و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دقت تمامی تحولات آتی را رصد کرده و در همکاری و رایزنی با دولت سوریه و دیگر کشورها، سیاست های متناسب را اتخاذ خواهد کرد.
به گزارش ایرنا؛ ترامپ پنجشنبه شب اعلام کرد که اینک زمان آن فرا رسیده که پس از 52 سال، واشنگتن به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.
یاداور می شود دیروز در شورای فدراسیون روسیه اعلام شد که روسیه هرگز حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را برسمیت نخواهد شناخت.
اولگ ماروزوف عضو کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه اعلام نمود که روسیه هرگز حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را برسمیت نخواهد شناخت.
رئیس جمهور آمریکا در خصوص برسمیت شناختن منطقه مورد اختلاف به عنوان بخشی از اسرائیل سخن گفته است. ماروزوف تأکید کرد که «روسیه هرگز حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را برسمیت نخواهد شناخت».
وی متذکر شد که «ترامپ با شدت تمام جامعه جهانی و اعراب را اذیت می کند و از این کار 3 هدف را دنبال می کند: اولا وابسته کردن بیشتر اسرائیل بخود که باید آمریکا را نه مهمترین، بلکه یگانه متحد خود ببیند. دوما ایجاد شکاف و تفرقه در جهان عرب. کشوری کمر خم خواهد کرد و سکوتش آن کشور را به آمریکا وابسته می کند و بدین ترتیب وحدت اعراب در این فرایند تضعیف می شود و هدف سوم ضربه زدن به سوریه و مشارکت آن با روسیه است».

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала