قدرت ارتش سوریه برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی کافیست

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر قدرت ارتش سوریه برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی کافیست
قدرت ارتش سوریه برای بیرون راندن نیروهای آمریکایی کافیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشست روسای ستاد مشترک ارتش های ایران و عراق به دمشق برای از بین بردن چالش ها، خطرها و تهدیدهای گسترش تروریسم کمک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، «محمد باقری و عثمان الغانمی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد مشترک ارتش عراق روز یکشنبه به دمشق سفر کردند.
رؤسای ستاد مشترک ارتشهای جمهوری اسلامی ایران و عراق روز دوشنبه با «علی عبد الله أیوب» وزیر دفاع سوریه دیدار و گفتگو داشتند.
روزنامه الوطن سوریه اطلاع داد که هدف از سفر رؤسای ستاد مشترک ارتش های جمهوری اسلامی ایران و عراق به سوریه بررسی راههای مبارزه با تروریسم و لزوم خروج نیروهای خارجی که شرق فرات را اشغال کرده‌اند، بود.
وزیر دفاع سوریه در نشست خبری بعد از دیدار، بیان داشت که این نشستها برای همه مهم بوده و در واقع بسیار موفقیت‌آمیز بود.
ایوب خاطر نشان کرد که نتایج این نشست، «به ما کمک خواهد کرد که با چالشها، خطرها و تهدیدهایی که گسترش تروریسم تکفیری در این منطقه حیاتی به وجود آورده، مقابله کنیم».

سفر روحانی به عراق - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سفر روحانی به عراق در روز روشن

رئیس ستاد مشترک ارتش سوریه افزود: «طبیعی است که ببینیم ایران، عراق و سوریه برای تبادل دیدگاهها درباره نحوه تعامل با حوادث و تدابیر مورد نیاز برای تضمین نابودی تروریسم در کنار هم قرار دارند».
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز به نقل از وی نوشت: «در خصوص حق ما در دفاع از حاکمیت خود چانه‌زنی نمی‌کنیم… و بر وجب به وجب خاک سوریه مجددا سیطره پیدا خواهیم کرد».
وزیر دفاع سوریه گفت: «هر حضور نظامی هر کشوری که بدون دعوت رسمی از سوی حکومت سوریه باشد، حضور اشغالگرانه و غیر قانونی است و سوریه حق دارد از امنیت ملی و حاکمیت خود دفاع کند».
وزیر دفاع سوریه تاکید کرد که حکومت سوریه با مصالحه یا عملیات نظامی بر خاک خود مسلط خواهد شد و استان ادلب نیز از این مسئله استثناء نیست.
ایوب خاطر نشان کرد که ارتش سوریه قدرت آن را دارد که بتواند نیروهای اشغالگر آمریکا را از «التنف» خارج کند و «آمریکا و سایر [اشغالگران] از سوریه خارج خواهند شد».
وی سخنان خود را اینطور خاتمه داد: «تنها برگه باقی مانده برای نیروهای آمریکا، [شبه‌نظامیان کُرد موسوم به] "قسد" است و با آنان با مصالحه یا آزادسازی خاک [سوریه] برخورد خواهیم کرد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала