سفر عامل تروریستی نیوزلند به ترکیه

© Fotolia / Tolgaildunسفر عامل تروریستی نیوزلند به ترکیه
سفر عامل تروریستی نیوزلند به ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عامل تیراندازی در دو مسجد نیوزلند دو بار از ترکیه بازدید داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که فرد تیراندازان در حمله تروریستی کریست چرچ نیوزیلند، دو بار از ترکیه بازدید کرده است و تحقیقات در مورد تماس های برقرار شده توسط این فرد در ترکیه در حال انجام است.

ظریف: اسلام‌ هراسی ‌را فورا متوقف‌ کنید - اسپوتنیک ایران
ظریف: اسلام‌ هراسی ‌را فورا متوقف‌ کنید

رسانه های ترکیه پیش از این گزارش دادند که برنتون تارانت، فرد مهاجم به دو مسجد شهر کریست چرچ، در سال 2016 دو بار به ترکیه سفر داشته است.
به نقل از خبرگزاری آنادولی، رئیس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: عامل حملۀ تروریستی در نیوزیلند دو بار از ترکیه بازدید کرده است. بار نخست وی 3 روز و بار دوم 40 روز اقامت داشته است. تحقیقات برای بررسی ارتباطات وی در ترکیه در حال انجام است. با این حال، ما خواهان این هستیم که نیوزلند او را به سزای اعمالش برساند و وی همچنان در بازداشت باشد. در نتیجه این حمله 49 نفر کشته شدند. این یک قتل عام است و مجرم باید مجازات شود.
لازم به ذکر است که 15 مارس به دو مسجد در شهر کریست چرچ حمله تروریستی صورت گرفت که در رابطه با آن 4 نفر دستگیر شده اند. در پی این حمله حدود 50 نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر نیز مجروح شدند. پلیس نیوزیلند هویت عامل این حمله تروریستی را «برنتون تارانت» معرفی کرده است.
شایان ذکر است که حملات تروریستی روز جمعه به دو مسجد در نیوزلند، در این کشور بی سابقه اعلام گردیده و گفته شد که این حملات بدترین حمله‌ای بود که نیوزیلند تا به امروز دیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала