پیروزی روسیه بر غرب در جنگ تحریمی

© Sputnik / Vitaliy Timkivپیروزی روسیه در جنگ تحریمی
پیروزی روسیه در جنگ تحریمی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم جودی تویت، استاد علوم سیاسی دانشگاه دانشگاه ویرجینیا کامنولث آمریکا در مقاله خود برای نشریه نشنال اینترست اعلام کرد روسیه در جنگ تحریمی بر غرب پیروز شده است.

تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه روسیه - اسپوتنیک ایران
تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه روسیه
به گزارش اسپوتنیک، خانم جودی تویت نوشت تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه در سال 2014 که قرار بود روسیه را به خاطر عملیات گویا تجاوزکارانه علیه اوکراین مجازات کنند، برعکس منافع زیادی برای مسکو ببار آورده و باعث رشد اقتصادی روسیه شده اند. وی به عنوان نمونه بخش کشاورزی روسیه را ذکر می کند که در نتیجه تحریم ها از حالت رکود خارج شده است. 
استاد علوم سیاسی دانشگاه دانشگاه ویرجینیا کامنولث یاداور می شود دسترسی مسکو به بازار سرمایه و اعتبارت کم بهره محدود شده و و واردات کالاهای قابل استفاده دوگانه و فناوری های نوین برای روسیه ممنوع گردید. روسیه در مقابل واردات مواد غذایی از اتحادیه اروپا و امریکا را ممنوع کرد اما در نتیجه، این اقدامات موهبتی برای کشاورزی روسیه گردیدند و صنایع غذایی روسیه احیا و از حالت رکود خارج گردیدند.
خانم جودی تویت خاطرنشان می پسازد حجم تولید غله در روسیه دوبرابر مصرف این کشور است و روسیه صادر کننده عمده غله در جهان شده است. علاوه بر این تولید کنندگان روسی نیازهای کشور خود به گوشت مرغ و خوک را بطور کامل تامین می کنند و دیگر بر خلاف سابق این مواد از خارج وارد نمی شوند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه دانشگاه ویرجینیا کامنولث در پایان می نویسد روسیه دارای اراضی پهناور و 200 میلیون هکتار زمین کشاورزی استفاده نشده است و رشد پرشتاب کشاورزی آن ادامه دارد.
روابط روسیه و کشورهای غربی به خاطر اوضاع در اوکراین که در سال 2014 در آنجا کودتا رخ داد و بر سر کریمه تیره شده است. اتحادیه اروپا و امریکا تحریم هایی علیه روسیه اعمال کرده و مسکو نیز محدودیت های متقابلی در رابطه با کالا های ساخت کشورهای غربی برقرار نموده است. مسکو صحبت با روسیه باز بان تحریم ها را سازنده نمی داند اخیرا سیاستمداران غربی هر چه بیشتر از ضرورت لغو تحریم ها علیه روسیه سخن می گویند.
کریمه پس از همه پرسی مارس 2014 که در آن حدود 97 درصد مردم به پیوستن به ترکیب روسیه رای دادند، بخشی از روسیه شد. این همه پرسی پس از کودتا در اوکراین در فوریه سال 2014 برگزار شد. کی اف کریمه را کمافی السابق بخشی از خاک خود می داند که بطور موقت به اشغال روسیه در آمده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала