حضور پهپادهای سپاه در رزمایش+عکس

© AFP 2023 / Jack Guez/Filesپهپاد
پهپاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوافضای سپاه در رزمایش پهپادها را تست میدانی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»،رزمایش نیروی هوا فضای سپاه پاسداران ایران با شرکت ده‌ها فروند از انواع پهپادهای تهاجمی این نیرو در منطقه عمومی استان هرمزگان و خلیج فارس برگزار شد.

در این رزمایش همچنین برای اولین بار پهپادهای مشابه پهپاد MQ-1 آمریکایی نیز بر آسمان منطقه رزمایش به پرواز در آمدند. این پهپاد برای نخستین مرتبه در سال 1392 و با حضور فرمانده کل سپاه رونمایی و به تولید انبوه رسید. پهپاد «شاهد 129 » توانایی حمل همزمان 4 بمب یا موشک هوشمند سدید، ساخت سپاه پاسداران را دارد و برای اهداف ثابت و متحرک طراحی شده است.

دقت در هدف‌گیری با شعاع عملیاتی 1700 کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری، از ویژگی‌های این پهپاد رزمی — شناسایی سپاه است  که می‌تواند در هر فرودگاهی نشست و برخاست داشته باشد. سقف پروازی این پهپاد، 24 هزار پاست که با ایستگاه‌های کنترل قابل حمل زمینی در ارتباط بوده و می‌تواند با هزینه بسیار پایین، ماموریت تهاجمی یا شناسایی انجام دهد.

سپاه پاسداران در نمایشگاه پهپادی رسما یک فروند پهپاد غنیمتی MQ-1 را رونمایی کرد و حالا در رزمایش الی بیت المقدس، نسخه ایرانی این پهپاد را عملیاتی کرده است.

​دو پهپاد (شاهد 125 و شاهد 121) شباهت زیادی به یکدیگر دارند.این پهپاد قادر به حمل 2 فروند بمب سدید 342 است که این دو بمب را در زیر بدنه با خود حمل می‌کند. این پهپاد می‌تواند با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و سقف پروازی آن 15000 پا است.

​پهپاد مهاجر 4 که یکی از اعضای خانواده پهپادهای مهاجر است، دارای مداومت پروازی تا 7 ساعت بوده و می‌تواند در شرایط جوی گوناگون مأموریت خود را به بهترین صورت اجرا کند. بازیافت این هواپیما متناسب با سفارش مشتری به وسیله چتر و یا ارابه فرود صورت می‌گیرد.

پهپاد صاعقه مهر ماه سال 95 برای نخستین مرتبه رونمایی شد. «صاعقه» یک پهپاد دوربرد بوده و قادر به حمل 4 بمب‌ هوشمند و نقطه زن است که با استفاده از این بمب‌ها می‌تواند اهداف را با دقت بالا مورد اصابت قرار دهد. این از کلاس پهپادهای سیمرغ یا همان آرکیو 170 ایرانی است.

​عضو سوم این خانواده پهپاد شاهد 171 است. شاهد 171 همان پهپادی است که در عملیات ضربت محرم نیروی هوافضای سپاه برای بمباران مواضع تروریست‌های داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) در شرق فرات از آنها استفاده شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала