هشدار دانشمندان در استفاده از ایرپاد

© REUTERS / Beck Diefenbach هشدار دانشمندان در استفاده از ایرپاد
هشدار دانشمندان در استفاده از ایرپاد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان در استفاده از ایرپاد به علت خطر ابتلا به سرطان هشدار دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Daily Mail، حدود 250 دانشمند، دادخواستی را علیه استفاده از دستگاه هایی که پرتو فرکانس رادیویی پخش می کنند، که در وای‌فای، بلوتوث و ارتباطات شبکه‌ای مورد استفاده قرار می گیرد، امضا کرده اند. 

آیفون نسل جدید - اسپوتنیک ایران
آیفون‌ نسل آینده در پاییز سال جاری رونمایی خواهد شد

نگرانی اصلی محققان، هدفون های بی سیم ایرپاد ساخت شرکت آمریکایی اپل می‌باشد. با توجه به این واقعیت که این دستگاه هنگام استفاده در ناحیه عمیقی از کانال گوش واقع می‌شود، قطعات شکننده این ارگان در معرض تابش های خطرناک قرار می‌گیرند.
در حال حاضر دانشمندان شواهد کافی از ارتباط استفاده از هدفون های بی سیم و وقوع سرطان پیدا نکرده اند. در هر صورت به گفته این نشریه استفاده از تشعشعات قابل دریافت توسط حیوانات که در این دستگاه استفاده می شود خطر ابتلا به تومور بدخیم را افزایش می‌دهد.
اواخر ماه دسامبر سال گذشته، اپل ایرپادهای بیومتریک خود را با سنسورهایی که دمای بدن و پالس را اندازه گیری می کنند، ثبت کرد. براساس گزارش رسانه ها، به دلیل بدنه نرم این ایرپادها که می توانند به ویژگی های ساختاری گوش متصل شوند، جهانی خواهند شد. تفاوت ایرپادهای جدید با نوع قدیمی آن اینست که نوع جدید توانایی اندازه گیری دمای بدن با کمک سنسورهای بیومتریک و نظارت بر ضربان قلب را دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала