ارزیابی نشنال اینترست از قدرت موشک روسی "زیرکن"

ارزیابی نشنال اینترست از قدرت موشک روسی "زیرکن"
ارزیابی  نشنال اینترست از قدرت موشک روسی زیرکن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنال اینترست به ارزیابی قدرت موشک مافوق صوت روسی "زیرکن" پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مجله تحلیلی آمریکایی نشنال اینترست در نتیجه گیری خود می‌نویسد: موشک مافوق صوت دریایی "زیرکن" نشان می‌دهد که سلاح‌های فوق العاده روسیه روز به روز قوی تر می شود.

موشک «زیرکن» روسی قاتل ناوهای هواپیمابر آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
موشک «زیرکن» روسی قاتل ناوهای هواپیمابر آمریکا

این کارشناس که "زیرکن" یک سلاح توانمند است، زیرا که رهگیری این موشک، به علت سرعت قابل توجه آن غیرممکن است. وی خاطرنشان می‌کند که این موشک می تواند اهداف دریایی و زمینی را مورد اصابت قرار دهد. همزمان از دیدگاه تخریب اهداف زمینی سیستم موشکی هوایی کینژال و موشک مافوق صوت آوانگارد زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند.
با این حال، نویسنده اذعان کی‌کند که می تواند اشتباه کرده باشد، زیرا که ویژگی های دقیق جدیدترین موشک مافوق صوت زیرکن و تفاوت بین نسخه های آنها ناشناخته است.
پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان کشور اعلام کرده بود که سرعت موشک دریایی در حال ساخت"زیرکن" 9 برابر سرعت صوت و برد آن بیش از هزار کیلومتر خواهد بود. به گفته وی، در نظر است این موشک در شناورها از جمله زیردریایی ها و ناوها از جمله زیردریایی هایی نصب شود که برای استقرار موشک های دقیق کالیبر ساخته می شوند و به این دلیل مخارج زیادی نخواهد داشت.
موشک مافوق صوت زیرکن یک موشک کروز است. این موشک دارای توربوجت است و می‌تواند علیه اهداف دریایی و ساحلی به کار رود. روسیه تا کنون 5 بار این موشک را آزمایش کرده است. در جریان آزمایش اخیر، این موشک به سرعت 9800 کیلومتر در ساعت (2.7 کیلومتر در ثانیه) معادل 9 ماخ دست یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала