آیا در ایران رمز ارز ملی اجرایی خواهد شد؟

© AP Photo / Vahid Salemiآیا در ایران رمز ارز ملی اجرایی خواهد شد؟
آیا در ایران رمز ارز ملی اجرایی خواهد شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در آینده رمز ارز ملی باید از طرف وزارت صنعت، بانک مرکزی و بورس و اوراق بهادار مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، رمزارز یا ارز رمزی (cryptocurrency) یکی از انواع ارز مجازی است که از فناوری رمزنگاری در طراحی آن استفاده شده و معمولاً به صورت غیرمتمرکز اداره می‌شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران گفت:«بحث رمز ارزها از آن دست مقوله‌هایی است که بازار آن حسابی داغ است اما هنوز درباره آن تصمیم‌های نهایی اتخاذ نشده و امیدواریم به زودی اجرایی شود.ابلاغیه در توافقی بود که پیام‌رسان‌ها و وزارت ارتباطات در مرکز ملی تشکیل جلسه دادند و بر اساس آن مشخص شد وزارت ارتباطات دیتاسنتر بزرگی را در ایستگاه بومهن در اختیارشان قرار داده است.

مورد دیگر این بود که دو پیام‌رسان را به شبکه مخابرات متصل کنند ولی متاسفانه آمادگی بومهن برای انجام آن کُند است و اتصال به شبکه نیز صورت نگرفته است.این طرح در کمیسیون اقتصادی دولت در مرحله نهایی است. امیدواریم رمز ارز ملی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و بورس و اوراق بهادار مورد استفاده قرار بگیرد».

ارزهای رمزنگاری شده که پدیده ای نوظهور به شمار می آیند، می‌توانند مانند سایر ارزهای فیات (بدون پشتوانه) قابلیت مبادله، انجام تراکنش و خرید آنلاین داشته باشند. بیت‌کوین در سال 2009 به عنوان اولین ارز رمزپایه غیر متمرکز ایجاد شد و از آن زمان تاکنون ارزهای رمزنگاری شده متعددی ایجاد شده که بسیاری از آن‌ها ارزهای جایگزین بیت‌کوین نیز نامیده می‌شوند.

ارزهای رمزنگاری شده به صورت غیرمتمرکز کنترل می‌شوند که در مقابل نظام‌های بانکداری متمرکز قرار می‌گیرد. غیرمتمرکز سازی در ارزهای رمزنگاری شده از طریق تکنولوژی زنجیره بلوکی امکان‌پذیر شده‌است که خود یکی از انواع دفتر کل توزیع شده محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала