بازگشت بیش از 950 آواره سوری به کشورشان

© AFP 2023 / Bulent Kilicبازگشت بیش از 950 آواره سوری به کشورشان
بازگشت بیش از 950 آواره سوری به کشورشان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از 950 آواره سوری طی روزهای گذشته از لبنان و اردن به کشوشان بازگشتند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنامه مرکز مصالحه احزاب متخاصم و کنترل حرکت پناهندگان از بازگشت بیش از 950 نفر از آوارگان سوری طی روزهای گذشته از لبنان و اردن به کشورشان خبر داد.

فراخوان روسیه و سوریه به رسیدگی به وضع اسف بار اردوگاه الرکبان - اسپوتنیک ایران
فراخوان روسیه و سوریه به رسیدگی به وضع اسف بار اردوگاه الرکبان

در گزارش این مرکز آمده است: طی روزهای گذشته 959 آواره از کشورهای خارجی از جمله از طریق گذرگاه های "جدیده یابوس" و "تلکلخ" لبنان — 107 نفر (32 زن و 55 کودک) و از گذرگاه مرزی "نصیب" اردن، 852 نفر (256 زن و 435 کودک) به سوریه بازگشتند.
براساس این گزارش طی چند روز 107 نفر به محل دائمی سکونت خود در داخل کشور بازگشته اند. دولت چین چهار هزار و صد و چهل دو تن برنج به عنوان کمک های بشردوستانه به سوریه اختصاص داده است. این محموله برای تقسیم میان نیازمندان، به حلال احمر سوریه تحویل داده خواهد شد.
در این گزارش همچنین آمده است که مساحتی معادل 2.8 هکتار در سوریه مین زدایی شده و 24 ماده منفجره کشف و منهدم شده است.
درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین انها داعش و جبهه النصره (گروهک های تروریستی ممنوعه در روسیه) هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала