آمادگی کره شمالی برای پرتاب موشک + عکس

© AP Photo / Korean Central News Agencyآمادگی کره شمالی برای پرتاب موشک
آمادگی کره شمالی برای پرتاب موشک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کره شمالی احتمالا برای پرتاب یک موشک یا یک راکت فضایی در آینده نزدیک آماده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، ایستگاه رادیویی National Public Radio آمریکا اعلام کرد براساس تصاویر ماهواره ای شرکت دیجیتال کلوب، کره شمالی احتمالا برای پرتاب یک موشک یا یک راکت فضایی آماده می‌شود.
در تصاویری که در 22 فوریه به ثبت رسیده اند، افزایش اندک در فعالیت یکی از تأسیسات در سانومدونگ واقع در حومه پیونگ‌یانگ را نشان می‌دهد. کره شمالی پیش‌تر تعدادی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما و راکت‌های ماهواره انداز خود را در تأسیسات سانومدونگ سوار کرده است.

انتشار این تصاویر به دنبال ارزیابی صورت گرفته توسط وب‌سایت "نورث ۳۸" صورت گرفت که در آن ارزیابی آمده بود: تأسیسات پرتاب ماهواره "سوهای" که بخشی از آن به عنوان اقداماتی در راستای خلع تسلیحاتی اتمی منحل شده بود، در حال حاضر فعالیت‌های عادی خود را از سر گرفته است؛ اقداماتی که ظاهراً پس از ناکامی مذاکرات اخیر میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هانوی صورت گرفته است.

تصاویر منتشرشده حاکی از عبور و مرور خودروهای سنگین در اطراف سایت سانومدونگ است. نمونه مشابه این تحرکات در گذشته به‌معنی آماده‌سازی برای پرتاب نوعی موشک و راکت بوده است.
جفری لوئیس رئیس موسسه تحقیقاتی در آمریکا گفت: اگر تمام این اسناد را کنار یکدیگر قرار دهیم، این احتمال بوجود می آید که کره شمالی در حال توسعه یک موشک است.
وی افزود: در حال حاضر نمی توان گفت که این اقدامات برای پرتاب موشک بالستیک است و یا یک راکت فضایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала