چای‌ سبز و هویج موثر در درمان آلزایمر

© Flickr / kukkurovacaچای‌ سبز و هویج موثر در درمان آلزایمر
چای‌ سبز و هویج موثر در درمان آلزایمر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چای سبز و هویج حاوی ماده‌ای مؤثر برای درمان آلزایمر هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از newatlas، محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به تازگی دریافته‌اند ترکیباتی موجود در چای سبز و هویج به بهبود موش‌های مبتلا به آلزایمر کمک می‌کند.

بیماری آلزایمر - اسپوتنیک ایران
آلزایمر و حافظه

این تحقیق منجر به بررسی دو ترکیب به نام‌های فرولیک اسید و اپی‌گالوستاچین گالت شد.اپی‌گالوستاچین گالت در چای سبز و فرولیک اسید در برنج، هویج و سیب‌زمینی یافت می‌شوند.

ترنس تاون، محقق ارشد این پروژه اظهار کرد: ما پیش از این طی تحقیقاتی نشان داده بودیم که این دو ترکیب منجر به تغییر روند بیماری آلزایمر در مغز موش‌ها می‌شوند.

در این پروژه 32 موش با علائم مشابه با بیماری آلزایمر مورد آزمایش قرار گرفتند و محققان در یک دوره سه ماهه موش‌ها را با ترکیبات ذکر شده تغذیه کردند. آزمایش‌های نوروفیزیولوژیکی پیش و پس از این دوره از موش‌ها به عمل آمد و در نتیجه آن مشخص گردید که تغذیه موش‌های بیمار با این رژیم منجر به عملکرد مشابه آنها با موش‌های سالم شده است.

نکته قابل توجه در این آزمایش این است که رفتار اضطراب مانند موش‌های بیمار نیز با این رژیم کاهش پیدا کرد و این در حالی است که استرس اکسیداتیو و التهاب عصبی دو علائم کلیدی برای بروز آلزایمر در انسان هستند که با استفاده از این رژیم در موش‌ها کاهش پیدا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала