اعلام زمان خلع سلاح هسته ای کره شمالی

© AP Photo / Luis M. Alvarezاعلام زمان خلع سلاح هسته ای کره شمالی
اعلام زمان خلع سلاح هسته ای کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روند خلع سلاح هسته ای کامل کره شمالی تا سال 2021 به پایان خواهد رسید.

اتهام جالب جدید آمریکا علیه کره شمالی - اسپوتنیک ایران
اتهام جالب جدید آمریکا علیه کره شمالی
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت امور خارجه امریکا ضمن بیان این مطلب خاطرنشان می شود:" ما کما فی السابق معتقدیم خلع سلاح هسته ای کامل کره شمالی طی دوره اول حکومت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امکان پذیر است. ما با توجه به این مهلت فعالیت می کنیم. این قابل تحقق است".
یادآور می شود دوره اول ریاست جمهوری ترامپ 20 زانویه سال 2012 به پایان خواهد رسید و وی اعلام کرده در انتخابات بعدی که 3 نوامبر سال 2020 برگزار می شود، شرکت خواهد کرد. ترامپ ابراز اطمینان کرده که در این انتخابات هم برنده خواهد شد.
گفتنی است که بتازگی خبرگزاری یونهاپ به نقل از مقامات اطلاعاتی کره جنوبی گزارش داده بود نشانه‌هایی حاکی از فعالیت مجدد در سایت‌های پرتاب موشک هسته ای کره شمالی موجود هستند.
این خبرگزاری در گزارش خود به فعالیت کارگرانی اشاره کرد که در حال تعویض یک سقف و نصب یک «در» جدید در سایت پرتاب موشک هسته‌ای «تانگ چانگ- ری» بودند. این همان سایتی است که مقامات کره شمالی سال گذشته پس از دیدار «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» در سنگاپور وعده تخریب آن را داده بودند.
هنوز مشخص نیست که آیا کشف این فعالیت جدید پیش از دومین دیدار ترامپ و کیم در هفته گذشته صورت گرفت یا پس از آن.
این در حالی است که در نوامبر سال گذشته مقامات دولت کره شمالی متذکر شدند که در صورت عدم لغو تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد این کشور، روند تخریب سایت تانگ چانگ- ری و سایر سایت‌های مشابه متوقف خواهد شد.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد که تلاش‌های اولیه برای تخریب این سایت پرتاب موشک هسته‌ای اواخر سال گذشته به طور محدود آغاز ولی ظرف یک ماه متوقف شد.
این در حالی است که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت که دولت ترامپ امیدوار است که ظرف ماه‌های آینده نماینده‌ای به کره شمالی اعزام نماید.
گفتنی است دومین دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی هانوی روز پنجشنبه بدون حصول توافق بین دو کشور پایان یافت.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала